יועצי מיחשוב ? תהיו אחראיים על גם על התוכנה שלכם

6 טיפים לביטוח סייבר מפני התקפות האקרים וגניבות זהות למטיילים בחו"ל

לא הרבה יודעים אבל גם למקצועות השונים בעולם ההייטק המשדר קידמה ובטחון, קיימים לא מעט סיכונים. ביטוח אחריות מקצועית לתחום הזה ניתן לספק גם כפוליסת ביטוח עצמאית ליועץ תוכנה יחיד, אך גם לחברות הייטק ולחברות תוכנה נדרש פתרון ביטוח אחריות מקצועית משולב. בעולם בו חברות כמו fiverr מעסיקות עצמאיים בתפקיד מפתחי תוכנה, יועצי סייבר ואנשי תקשורת נתונים – ביטוחי האחריות המקצועית למקצועות ההייטק ולאור התגברות התקפות הסייבר ותביעות בבתי המשפט האספקט הביטוחי הופך נחוצים מתמיד.

מאמר זה מתמקד בביטוח אחריות מקצועית ליועץ או יועצים בתחום התוכנה – שמעניקים שירותי ייעוץ בתחום התוכנה ו/או מתן הדרכה אשר מתעסקים בתחומים של :

א. פיתוח תוכנה, עיבוד נתונים, הקמת רשתות תקשורת.

ב. יועצים בתחום הסייבר, אבטחת מידע, הגנה על פרטיות, הצפנה.

ג. תוכנות פיתוח עצמי.

ד. תוכנות ליישומים בתחום הביטחוני, רפואי, רכב, תעופה אוויר ימי חלל, –

בקרה רובוטית, פיננסיים לרבות סליקה

על ביטוח אחריות מקצועית משולב עם חבות המוצר לחברות טכנולוגיה תוכלו לקרוא עוד במאמר הבא 

 רשת בטחון למקצועות הרשת

מתקפות סייבר והאקרים הפורצים לאתרים למטרות כופר, הם כבר מזמן לא תרחיש דמיוני בסרט הוליוודי. גם החברות הגדולות ביותר במשק, אפליקציות התשלום המוכרות לכולנו בהן הפקדנו את פרטי חשבון הבנק וכרטיסי האשראי שלנו, נפלו בשנה האחרונה למתקפות סייבר אשר חשפו את הפרטים האישיים של כולנו לצד ג' שעשה שימוש לרעה במידע הרגיש הזה. בין אם אתם בית תוכנה גדול, חברת בניית אתרים קטנה או עסק משפחתי עם חנות און ליין המאפשר סליקה – גם כאן החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית להגנה על המידע והפרטים הרגישים ביותר, גדולה מתמיד. ביטוחי אחריות מקצועית למהנדסי תוכנה או לבתי תוכנה , או לחברות סטארטאפ  וביטוח סייבר, מעניקים כיסוי גם עבור מקרים בהם הנזק הנגרם לעסק נגרם בשל פיתוח לקוי של המוצר (במקרה הזה התוכנה) או במקרה של רשלנות מקצועית לבוני אתרים – אשר ברגע האמת לא סיפק את האבטחה הנדרשת ללקוח ובכך סיכן את העסק כולו ואת מאגר הלקוחות שלו.

דוגמא נוספת למהלומה כלכלית אותה יכולים לספוג מפתחי תוכנה היא המקרה בספרד משנת 2013. באותה שנה הוגשה תביעת ענק נגד מפתח תוכנה בשם סוטו, צעיר ספרדי אשר בסה"כ רצה לאפשר לעולם להינות ממוסיקה נגישה יותר. סוטו פיתוח 3 תוכנות (חוקיות אגב) להורדת מוסיקה, כאשר אינו לוקח בחשבון את חוקי זכויות היוצרים ממדינות אחרות מחוץ לספרד. חברות התקליטים תבעו את סוטו בטענתה שלא עמד בחוקי זכויות היוצרים והרוויח כסף על הורדת מוסיקה לא חוקית (בזמן שהחוקים בנושא זה במדינה שלו אומרים כי פעל נכון). במקרה כזה, ביטוח אחריות מקצועית למפתחי תוכנה, נכנס בנעלי המבוטח ומגן עליו מפני תביעות ענק ותשלומי תגמולים גבוהים, כל עוד הטעות אכן נעשתה בתום לב, בכפוף לתנאי הפוליסה והמבוטח אכן פעל בהתאם לידוע בחוק.

לבנות אתר ב – 75,000 ₪?

בגדול הקמת האתר שלכם תעלה כמה אלפים טובים, אלא אם לדוגמה המפתח שלכם טרם שמע על חוק הנגישות. חוג הנגישות שנחקק (בצדק כמובן) בשנת  2013, מחייב כל בעל נכס דגיטלי, להנגיש אותו לבעלי מוגבלויות על ידי פונטלים מוגדלים לכבדי ראייה, קריינות תוכן ועוד. אז נכון, כל הפיצ'רים של נגישות האתר אולי מכבידים עליו, אבל מעבר לחשיבות החברתית של הנגשת אתרי אינטרנט, הרבה יותר כבד יהיה קנס בגובה 75,000 ₪ לבעל העסק שהחליט לחסוך דווקא במקום הזה.

בדיוק כאן, ביטוח אחריות מקצועית למבוני אתרים ולמהנדסי תוכנה הכולל כיסוי להתקפות סייבר על שרתי האיחסון ובענן, וכן אחריות המקצועית של מפתחי  התוכנה של אתרי אינטרנט בדיוק כאן נכנס לתמונה. ביטוחי אחריות מקצועית למפתחי תוכנה, יועצי סייבר ואבטחת מידע הם הביטוח שלכם לעסק מוגן מכל צרה. במקרה של אי עמידה בתקני הנגישות באתר או אפליקציה שבניתם ופיתחתם, התביעה אמנם תדפק על דלתו של בעל העסק אבל הוא, לא יחכה הרבה ויגלגל את התביעה אל מי שאחראי , רמז: אתם. במקרה כזה ביטוח אחריות מקצועית למפתחי תוכנה ולחברות הייטק, ואחריות מקצועית ליועצי תוכנה מהנדסים ובוני אתרים  זו הדרך היחידה והטובה ביותר להגן על עצמכם ממפולת כלכלית בגין טעות שנעשתה בתום לב או אפילו חוסר ידע.

לגבי עלויות ביטוח אחריות מקצועית למקצועות הסייבר, מובן שהפרמיה החודשית כמו בכל ביטוח היא תשלום שהייתם שמחים להיפטר ממנו, אבל זו גם הדרך שלכם לספק ללקוחות מוצר איכותי ולהבטיח להם שאתם יחד איתם מוגנים מכל תביעה שעתידה לבוא בפתח בית העסק (או האתר) שלהם.

אם גם אתם שוחים בעולם ההייטק וזקוקים לרשת בטחון עבורכם קודם כל, אך לא פחות מכך עבור לקוחות הקצה שלכם – דברו איתי.

כבר 15 שנה אנחנו באסיה פתרונות ביטוח מתקדמים, מעניקים מעטפת הגנה הכוללת ביטוחי אחריות מקצועית לכלל המקצועות במשק (גם אלו שלא חשבתם שצריכים את ההגנה הזו). נשמח להעניק לכם שירות יעיל, מקצועי ומהיר ולתפור עבורכם את חליפת הביטוח המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

עקבו אחרינו:

צרו קשר:

כתבות ומאמרים:

מאמרים נוספים

ביטוח דירקטורים - אסיה ביטוח

ביטוח עסקים קטנים

העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הם מקדמים מוביליות חברתית, מספקים מקומות עבודה חיוניים בפריפריה ומעודדים יזמות וחדשנות. על אף כלל היתרונות שהם

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי