ביטוח אחריות מקצועית לרופאי שיניים ​

ביטוח אחריות שילוחית למרפאות שיניים וביטוח אחריות מקצועית לרופאים

כשמדובר במקצועות הרפואה, מקרים של מחדל או רשלנות מקצועית הם בעלי השפעה ניכרת על איכות חייו של המטופל, ולכן תביעות של מטופלים יכולות להסתיים בדרישה לתשלום של סכומי עתק. כאשר מדובר ברפואת שיניים הנזק יכול להיות פיזי, אסתטי ורגשי, וסכומי הפיצויים יכולים להיות גבוהים ביותר. אם אתם רופאי שיניים או בעלי מרפאות שיניים ועדיין לא רכשתם ביטוח מקצועי מתאים, זה הזמן לעשות זאת.

למי מתאים ביטוח אחריות מקצועית לרופאי שיניים

ביטוח מקצועי לרופאי שיניים מתאים לכל מי שעוסק ברפואת שיניים, בין אם מדובר בעצמאי בעל קליניקה משלו, או בשכיר המועסק על ידי קופת חולים, מרפאת פרטית  וכיוצא בזה. אם הינכם בעלי קליניקה פרטית, לא מספיק לרכוש ביטוח לעסק עצמו, שכן ביטוח זה מכסה נזקים לקליניקה ולציוד המצוי בה, ואינו מכסה חבויות בגין תביעות רשלנות.
ביטוח אחריות מקצועית לרופאים

ביטוח אחריות שילוחית למרפאות שיניים וביטוח אחריות מקצועית לרופאים

ביטוח אחריות שילוחית מכסה את המרפאה בגין אחריותה כשולח הרופא מטעמו – מרפאות שיניים שמעסיקות רופאים שינניות המתמחים בתחום רפואת שיניים עלולות לחשוף את עצמן לתביעות בגין אותם מעשים ומחדלים של רופאים הבאים מטעמם במסגרת ביצוע עבודות עבור המרפאות – על מנת להיות מוגנים נדרש לעגן בחוזים את אחריות הרופא להרחיב את המרפאה בפוליסה של הרופא כמבוטח נוסף בגין מחדליו ולקבוע מערכת יחסים ברורה מראש מול הרופא ומול מבטחיו כיצד עליהן לפעול ביום הדין – יחד עם זאת ישנה אחריות של המרפאה לדוגמה בשמירה על החומר המקצועי או קביעת סף לרופאים ושינניות מטעמם לפיכך כל מרפאת שיניים בהתאם לדרישה של משרד הבריאות נדרש לרכוש ביטוח מרפאות שיניים ומומלץ לרכוש ביטוח אחריות שילוחית בגין וגם ביטוח מקצועי בגין מתן שירותים רפואיים אלו. כאמור רופא השיניים העוסק ברפואת שהשיניים מודע לכך שעבודתו נוגעת למישור הפיזי, האסתטי והרגשי של המטופל, ומחדלים ורשלנות בטיפול יכולים לגרום נזק למטופל בכל אחד משלושת התחומים. ולכן יש לוודא שפוליסת הביטוח מבטיחה כיסוי ביטוחי והגנה בגין תביעות בשל נזק כלכלי, פיזי או נפשי שנגרמו למטופל. הפוליסה צריכה לכלול כיסוי הוצאות משפטיות בגין תביעות, וכן כיסוי חבויות שיושתו על המבוטח בגין נזקים שנגרמו בשל רשלנות, טעות או מחדל מקצועי של המבוטח. ניתן ומומלץ להרחיב את הביטוח לכיסוי אחריות צולבת, הגנה מפני הליכים פליליים והליכים משמעתיים, הגנה על פרטיותו ושמו הטוב של המטופל וכיסוי "מעשה השומרוני הטוב".

הליך התביעה

הדין יבחן את המקרה ואם יסבור כי ניתן לבסס תביעה כנגד רופא השיניים, ינסח תביעה ויגישה לבית המשפט. בשלב הדיונים המשפטיים חשוב שיעמוד לצד רופא השיניים עורך דין מיומן ובקי בתחום, על מנת להפריך את טענות הרשלנות במידה ואינן מוצדקות. במידה והתביעה תתקבל על ידי בית המשפט, מקצועיותו ומיומנותו של עורך הדין המייצג את הנתבע תסייע להפחתת סכום הפיצוי שייפסק. חברת הביטוח תכסה את עלויות הייצוג המשפטי ובמקרה שייפסקו תשלומי פיצויים לחובת המבוטח, חברת הביטוח תכסה את חבויותיו של הרופא.

להיות בטוח

גם אם את או אתה רופאי שיניים מעולים, אתם בסופו של דבר בני אדם, ובני אדם טועים לעתים. יתירה מכך, כשמדובר ברפואת שיניים, לעתים טיפול שאמור להיות פשוט מסתבך שלא באשמתכם, ובמקרים כאלו המטופל יכול לסבור שגרמתם לו עוול או נזק. בנוסף לנזקים פיזיים שיכולים להיגרם מטיפול שיניים רשלני, טיפול שהשתבש יכול להותיר נזק אסתטי הגורר אחריו עגמה ונזק נפשי. תביעה בגין רשלנות יכולה להסתיים בקביעת סכומי פיצוי גבוהים לחובתכם. בכדי להיות מוגנים ובטוחים, בכדי לשמור על עתידכם המקצועי, על פרנסתכם ועל שמכם הטוב, הקדימו רפואה למכה, ורכשו פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לרופאי שיניים בהקדם האפשרי.

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי