דגשים חשובים בביטוח שיפוץ בניינים

ביטוח שיפוץ בניינים

ביטוח שיפוץ בניינים- מי צריך את זה?

שיפוץ בניינים הוא עבודה מורכבת, במהלכה יכולות לקרות תקלות רבות, עקב מצב ירוד של הבניין, הבדלים בין תכניות הבנייה והעבודות שבוצעו בפועל, חוסר תיאום בין בעלי המקצוע השונים, טעויות אנוש ועוד. בכדי שתהיו מוגנים מבחינה ביטוחית במהלך עבודות השיפוץ יש לשים לב למספר נקודות אותן נפרט במאמר העוסק בנושא ביטוח שיפוץ בניינים.

ביטוח קבלן

 

אל תעסיקו קבלן שיפוצים שאין לו ביטוח קבלנים מתאים לעבודות שיפוץ בניין. אם לקבלן שמבצע את עבודות השיפוץ אין ביטוח עבודות קבלניות מתאים, במקרה של נזק, תאונה או תקלה, אתם עלולים למצוא עצמכם נדרשים לשלם סכומי עתק. בין אם מדובר בנזק לדירה שלכם שיהיה עליכם לתקן ולשפץ, נזק לבניין אם אתם משפצים דירה בבניין דירות, נזק לצד ג' שיהיה עליכם לפצות, או חלילה נזק לאחד מן העובדים – כל עוד הקבלן אינו מבוטח כראוי, אתם חשופים לתביעות והוצאות. בכדי להיות בטוחים, דרשו לראות את פוליסת הביטוח של הקבלן. כדי שהפוליסה תכסה את עבודות השיפוץ בביתכם, כתובת הבית, מועד העבודות וסוג העבודות המתוכננות צריכים להיות מצוינים בפוליסה. בנוסף לביטוח קבלנים, אם מעורבים בשיפוץ מהנדסים ואדריכלים, יש לוודא שיש ברשותם ביטוח אדריכלים וביטוח אחריות מקצועית למהנדסים.

חבות מעביד

 

אם אתם מעסיקים ישירות את בעלי המקצוע, אתם צריכים ביטוח חבות מעביד, שיבטיח כיסוי במקרה שאחד העובדים ייפגע במהלך העבודה. אם אתם פונים לקבלן שיהיה אחראי על ביצוע כל העבודות, וודאו שבפוליסת הביטוח שלו יש סעיף ביטוחי של חבות מעביד. במידה וסעיף זה חסר דרשו להוסיפו, או חפשו קבלן אחר.

ביטוח דירה

 

לפני תחילת עבודות השיפוץ דווחו לסוכן הביטוח שלכם על מועד ביצוען ועל סוג העבודות המתוכננות, והרחיבו את פוליסת ביטוח הדירה שלכם ברכישת ביטוח שיפוצים. ברוב המקרים, שיפוץ מסיבי לא יהיה כלול בפוליסת ביטוח הדירה, ובכדי להיות מכוסים מומלץ להרחיב את הפוליסה לתקופת העבודות. ההרחבות הנחוצות הן :

  • ביטוח רכוש וחומרי עבודה, המעניק לכם כיסוי עבור נזקים שייגרמו במהלך עבודות השיפוץ לאריחים, כלים סניטריים, חמרי בנייה או רכוש העומד בדירה.
  • ביטוח צד ג' – המכסה נזק שייגרם לצד ג' כלשהו במהלך השיפוץ.

שיפוץ בראש שקט

 

תקופת השיפוצים היא תקופה סוערת ומאתגרת, ויש לעשות כל שניתן כדי לעבור אותה בשקט יחסי. דאגה לכיסוי ביטוחי מתאים של ה, העובדים והדירה תאפשר לכם לצלוח את התקופה במינימום דאגות. פנייה לחברה או קבלן שיפוץ בניין חיצוני שאינו מחזיק בביטוח מתאים עלולה להתברר כטעות איומה בכל מקרה בו נגרם נזק לדירה שלכם, לרכוש שלכם או של שכניכם, לבניין המגורים, לעובר אורח, או חלילה לאחד העובדים.

בכדי לעבור את תקופת השיפוץ ברוגע ובראש שקט, הקדישו את הזמן הנחוץ לבדוק שהקבלן מזיק בביטוח מתאים ותקף עבור עבודות השיפוץ בדירתכם, הודיעו לסוכן הביטוח שלכם על השיפוצים, ורכשו הרחבה מתאימה לביטוח הדירה לתקופת השיפוץ. אם אתם מתלבטים, אל תהססו להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם, וזכרו – עדיף להיות בטוח מאשר להצטער.

עקבו אחרינו:

צרו קשר:

כתבות ומאמרים:

מאמרים נוספים

ביטוח דירקטורים - אסיה ביטוח

ביטוח עסקים קטנים

העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הם מקדמים מוביליות חברתית, מספקים מקומות עבודה חיוניים בפריפריה ומעודדים יזמות וחדשנות. על אף כלל היתרונות שהם

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי