כיצד להתמודד עם ההשלכות של גירושין בביטוח חיים

ביטוח אחריות מקצועית

החלטתם לפרק את החבילה המשפחתית , להתגרש ולפנות  כל אחד לדרכו? גם כשמתגרשים, צריך לעשות זאת בחוכמה. בנוסף לחלוקת הרכוש, ההחלטה מי יישאר לגור בבית המשפחה וקביעת הסדרי ראייה ומזונות, הסכם גירושים צריך לקחת בחשבון גם את כל הביטוחים המשותפים של בני הזוג, כולל ביטוח חיים, פנסיה ומשכנתא. יתירה מכך, הליך איזון המשאבים מחייב התייחסות גם לתחום הביטוחי, בכדי לייצר חלוקה שווה והוגנת של נכסי בני הזוג, וכדי לאפשר לכל הנפשות במשפחה להמשיך את חייהם תוך מינימום פגיעה ברווחתם ובעתידם.

פנסיה

אחד הנושאים המורכבים בהם יש לטפל בתיקי גירושים הוא נושא הפנסיה. ברוב המקרים לבעל, או למי מבני הזוג שהיה המפרנס העיקרי בתא המשפחתי, תהיה פנסיה משמעותית יותר מלבן הזוג השני, כאשר לעתים לבן הזוג שטיפל בילדים ובבית אין ביטוח פנסיוני כלל. כיוון שבדרך כלל התקדמותו המקצועית של המפרנס הראשי בתא המשפחתי מתאפשרת הודות לכך שבן או בת הזוג השני נושאים בעול הטיפול בבית ובילדים, מן הצדק שהפנסיה תתחלק בין בני הזוג באופן שווה, וזו דרישת המחוקק. כשבאים לדון בערכה המשוער של הפנסיה כדאי להתייעץ באיש ביטוח מומחה לתחום, כיוון שערך הפנסיה תלוי בגורמים רבים. נושא הפנסיה שנוי במקרים רבים במחלוקת, כיוון שבן הזוג שאת הפנסיה שלו אמורים לחלק עלול לחוש שאין הדבר הוגן. במקרים של חילוקי דעות מומלץ ורצוי לפנות למגשר מוסמך, שיעזור לכם להגיע לפשרה הוגנת ביניכם.

משכנתא

כששני בני זוג נפרדים וברשותם נכס שעדיין לא סולקה המשכנתא שלו, גם המשכנתא וגם הביטוחים הנלווים לה הם משותפים, ויש להגיע להסכמה בנוגע לחלוקתם. יש לדון בנושא המשכנתא במסגרת איזון המשאבים, ויש למצוא פיתרונות ההולמים את ההסכמים בין שני בני הזוג, כולל מחזור המשכנתא והתאמת הביטוחים למצב החדש במקרה הצורך.

ביטוחים משותפים

אם כל המשפחה מבוטחת בביטוח משותף, בין אם מדובר בביטוח פרטי, ובין אם מדובר בחבילת ביטוח המתבססת על הסדרי ביטוח של אחד ממקומות העבודה של בני הזוג, יש הכרח לטפל בהפרדת הביטוחים בהתאם למציאות החדשה. חשוב להיעזר בסוכן ביטוח שידע לתפור עבורכם את חבילות הביטוח המתאימות והטובות ביותר, וישמור על הזכויות הביטוחיות שצברו כל בני המשפחה.

סוף טוב

למרות שגירושים אינם הסוף הטוב אליו קיוו בני הזוג כאשר החליטו להינשא, ניתן ורצוי להתגרש במינימום מאבק ועוגמת נפש. מומלץ לטפל בכל הנושאים הפיננסיים והביטוחיים בתשומת הלב הראויה, כדי שכל אחד מבני הזוג יוכל להמשיך בדרכו, וכדי שכל בני המשפחה ימשיכו ליהנות מביטוח איכותי ומותאם לצורכיהם. רצוי שלא להישאר קשורים יחדיו ברכוש, ביטוח או השקעות, וחשוב להתייעץ עם מומחי ביטוח לגבי פנסיה, משכנתא וביטוחים משותפים. במידה ואתם מסוכסכים ומתקשים להגיע להסכמות, כדאי לפנות למגשר מוסמך אשר עבר קורס גישור והכשרה מיוחדת והוא מצויד בידע מקצועי וכלים לעזור לכם להגיע להסכמים הנדרשים.

 

עקבו אחרינו:

צרו קשר:

כתבות ומאמרים:

מאמרים נוספים

ביטוח דירקטורים - אסיה ביטוח

ביטוח עסקים קטנים

העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הם מקדמים מוביליות חברתית, מספקים מקומות עבודה חיוניים בפריפריה ומעודדים יזמות וחדשנות. על אף כלל היתרונות שהם

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי