כל מה שרצית לדעת על ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא

כחלק מסייגי הביטחון שהבנקים, בתור מוסד פיננסי מחויבים להציב, נדרשים לווי משכנתאות לבטח את המשכנתא, כך שבמקרה של מות אחד הלווים או נזק למבנה, הבנק לא יצא נפסד. מהו ביטוח משכנתא, היכן כדאי לרכוש אותו, והאם כל אחד חייב ביטוח משכנתא – על כך במאמר הבא.

 

מה זה ביטוח משכנתא, ולמי זה טוב

 

כאמור, ביטוח משכנתא מבטיח לבנק כיסוי ביטוחי למקרה של מות אחד הלווים או נזק למבנה. בהתאם לכך, ביטוח משכנתא מורכב מביטוח דירה, וביטוח חיים. ביטוח הדירה  יכסה נזקים למבנה, וביטוח חיים למשכנתא יכסה את יתרת המשכנתא במקרה של מוות. ביטוח המשכנתא מיטיב גם עם הלווים, כיוון שהוא מבטיח להם שיקום הנכס במקרה של פגיעה, ופירעון שארית המשכנתא במקרה של מוות.

 

ביטוח חיים למשכנתא

 

ביטוח החיים למשכנתא צריך לכסות את סכום המשכנתא, ולכן יורד עם השנים, ככל שיתרת המשכנתא יורדת. ביטוח חיים למשכנתא אינו מחליף ביטוח חיים רגיל, או ביטוח בריאות פרטי, ואינו מעניק למבוטח סכומי כסף או קצבה במקרה מוות, אלא רק כיסוי שארית המשכנתא.

 

ביטוח נכס למשכנתא

 

ביטוח נכס למשכנתא מיועד לכיסוי ההוצאות הנדרשות לשיפוץ, שיקום ובנייה מחדש של הנכס במקרה של נזק. סכום הביטוח מחושב על פי העלויות שיידרשו לשקם את המבנה, ולא על פי ערך הנכס בשוק, כך יכול לקרות שביטוח בית צמוד קרקע בפריפריה יהיה יקר יותר מביטוח דירה בתל אביב, למרות ששווי הדירה בשוק יהיה גבוה משווי הבית בפריפריה. ביטוח דירה למשכנתא אינו כולל ביטוח תכולה, אך כמובן, ברכישת ביטוח דירה למשכנתא דרך סוכנות ביטוח, ניתן לרכוש הרחבה לביטוח תכולה.

 

היכן רוכשים ביטוח משכנתא

 

ניתן לרכוש ביטוח משכנתא דרך סוכנויות הביטוח של הבנקים, או באמצעות סוכנויות ביטוח פרטיות. היתרון ברכישת ביטוח משכנתא דרך סוכנות ביטוח של הבנק הוא נוחות בירוקרטית, בעוד שרכישת  ביטוח דרך סוכנות פרטית תהיה בדרך כלל מותאמת יותר לצורכיכם, ובתנאים טובים יותר.

 

האם חייבים ביטוח משכנתא

 

הבנקים מתנים מחזור משכנתא או הענקת משכנתא ברכישת ביטוח משכנתא, לכן, כל מי שרוכש משכנתא מאחד הבנקים חייב ביטוח משכנתא.

 

עצות וטיפים:

 

  • בכדי לרכוש משכנתא מותאמת אישית, פנו לסוכנות ביטוח פרטית מקצועית. סוכן ביטוח טוב ידאג לכיסוי ביטוחי מותאם לצורכיכם בתנאים המשתלמים ביותר עבורכם.
  • כדי להימנע מכפל תשלום השתתפות עצמית, מומלץ לרכוש ביטוח מבנה ותכולה באותה פוליסה.
  • ביטוח חיים למשכנתא נחשב כהוצאה מוכרת
  • בכדי שתזכו לכיסוי ביטוחי מלא,הקפידו למסור פרטים נכונים בהצהרת הבריאות.

 

טיפול מסור

 

במקרה של אירוע ביטוחי, חשוב שיהיה מאחוריכם מישהו בקיא בתחום ביטוח המשכנתא,  שייצג אתכם מול הבנקים וחברות הביטוח, וידאג לאינטרסים שלכם. באסיה סוכנות לביטוח סוכן ביטוח מיומן יתאים עבורכם את ביטוח המשכנתא הטוב ביותר, בהתאם לצורכיכם ומשאביכם, ויעניק לכם ייעוץ ליווי וייצוג מול הגורמים השונים במקרה הצורך. לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטיכם באתר או התקשרו 073-7377777 ותיענו בהקדם.

עקבו אחרינו:

צרו קשר:

כתבות ומאמרים:

מאמרים נוספים

ביטוח דירקטורים - אסיה ביטוח

ביטוח עסקים קטנים

העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הם מקדמים מוביליות חברתית, מספקים מקומות עבודה חיוניים בפריפריה ומעודדים יזמות וחדשנות. על אף כלל היתרונות שהם

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי