כל מה שרצית לדעת על תאונות עבודה

תאונות עבודה

תאונות עבודה- מדריך מקוצר

בעולם מושלם הדברים מתנהלים תמיד על הצד הטוב ביותר, כל העובדים בריאים תמיד, וכל העבודות מבוצעות ללא תקלות ותאונות, ברם, לצערנו הרב, העולם בו אנו חיים אינו מושלם, ובהיותו כפי שהוא, תאונות ותקלות קורות מפעם לפעם. כאשר עבד נפגע בתאונת עבודה הוא זכאי לפיצויים מביטוח לאומי, ואם יש חשד לרשלנות מצדו של המעסיק רשאי העובד להגיש תביעה כנגד המעסיק לפיצויים עקב רשלנות וחבות מעביד. בנוסף לכך, אם בעקבות תקלה או תאונה נגרם נזק לצד ג' כלשהו, אזי המעסיק הוא זה שיהיה חשוף לתביעות פיצויים בגין הנזק. בשורות הבאות ניגע בנקודות עיקריות הקשורות לתאונות עבודה.

מה נחשב כתאונת עבודה

 

באופן כללי, כל תאונה שארעה במקום העבודה, בדרך מבית העובד למקום העבודה, או בדרכו של העובד בחזרה לביתו נחשבת כתאונת עבודה. אם העובד סטה סטייה משמעותית מדרכו, התאונה לא תיחשב כתאונת עבודה. יחד עם זאת, אם הסטייה הייתה במטרה להסיע ילדים למוסדות חינוך, או לאסוף אותם מהם, או שהסטייה נעשתה לצורך קיום תפילה שהעובד נוהג להתפלל על בסיס קבוע, תיחשב התאונה לתאונת עבודה.

מי נחשב כנפגע תאונת עבודה

 

שכיר או עצמאי אשר נפגעים במהלך עבודתם או בדרכם אל עבודתם או ממנה בחזרה לביתם יחשבו כנפגעי תאונות עבודה. הגדרות החוק ברורות, ולצורך הכרתך כנפגע תאונת עבודה תידרש לעמוד על זכותך מול המוסד לביטוח לאומי, בין אם אתה עצמאי או שכיר, כדאי להיעזר בעו"ד המתמחה בתאונות עבודה וענייני ביטוח, במיוחד במקרים בהם התאונה אירעה בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה לבית.

מתי תאונה לא נחשבת כתאונת עבודה

 

כאשר עובד בוחר להתעלם ולא לציית להוראות ונהלי בטיחות מפורשים במקום עבודתו, כאשר לתאונה אין קשר לעבודה, וכאשר התאונה ארעה בדרכו של העובד אל העבודה או ממנה, אך תוך כדי שהעובד סוטה סטייה משמעותית מדרכו שלא לצורכי עבודה. בנוסף, כאשר מדובר במחלה שהתפרצה, או באירוע בריאותי אחר, כמו התקף לב, יש להוכיח קיום קשר בין העבודה והאירוע הבריאותי בכדי שייחשב כתאונת עבודה.

אחריות מעביד

 

עובד שנפגע בתאונת עבודה רשאי להגיש תביעה כנגד  המעסיק, וכמו כן צד ג' כלשהו שנפגע כתוצאה תאונות ותקלות. תביעות אלו הן אחת הסיבות לכך שכל מעסיק צריך להיות מבוטח בביטוח אחריות מקצועית, ביטוח צד ג' לעסק, וביטוח חבות מעביד. כשמגיע יום צרה, פוליסת ביטוח טובה תאפשר לעובד שנפגע לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לו, תכסה נזקים לצד ג', ותציל אותך ואת העסק שלך מקריסה כלכלית.

כמה עצות חשובות לסיכום

 

לפני שניפרד, כמה עצות וטיפים שיעזרו לכם במקרה של תאונת עבודה.

  • במקרה ונפגעת בתאונת עבודה – פנה מיד לקבלת טיפול רפואי, ושמור תיעוד של כל המסמכים הרפואיים.
  • בעל עסק– בכדי לא להיקלע למצוקה כלכלית בעקבות תביעה, רכוש פוליסת ביטוח שתכסה פיצויים לעובדים שנפגעו בעבודה, תביעות צד ג', ואחריות מקצועית.
  • ייצוג משפטי– בין אם אתם עובדים או מעסיקים, ייצוג הולם על ידי עורך דין תאונות עבודה מנוסה יחסוך לכם זמן וכסף.

עקבו אחרינו:

צרו קשר:

כתבות ומאמרים:

מאמרים נוספים

ביטוח דירקטורים - אסיה ביטוח

ביטוח עסקים קטנים

העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הם מקדמים מוביליות חברתית, מספקים מקומות עבודה חיוניים בפריפריה ומעודדים יזמות וחדשנות. על אף כלל היתרונות שהם

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי