מה כולל בתוכו ביטוח דירה חדשה

ביטוח דירה

מעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח דירה? בין אם מדובר בביטוח משכנתא או ביטוח עצמאי, תוכלו לרכוש פוליסות ביטוח אשר יתנו מענה מדויק לצורכיכם הביטוחיים. בכדי לאפשר לכם לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר, מובא לפניכם מידע על ביטוח דירה – מה הוא כולל, על אילו סעיפים ניתן לוותר ועל מה חשוב להתעקש.

 

ביטוח דירה למשכנתא

 

חשוב לדעת מספר עובדות על ביטוח דירה למשכנתא:

  • המוטב של כספי הפיצויים בביטוח דירה למשכנתא הוא הבנק.
  • ביטוח משכנתא מחושב על פי ערך המשכנתא ולא על פי ערך הנכס, כך שבמקרה ביטוחי הבנק מכוסה, אתם לא.
  • ביטוח דירה למשכנתא הוא ביטוח מבנה בלבד.
  • ניתן להרחיב את ביטוח הדירה למשכנתא כך שיכסה את ערך הנכס כולו, ויכלול הרחבות נחוצות, כולל ביטוח חיים. יש לרשום את עצמכם כמוטבים עבור כל הסכום שמעבר לערך המשכנתא, וכך גם  אתם וגם הבנק מכוסים.
  • על פי רוב, משתלם יותר לרכוש ביטוח אחד מורחב מאשר כמה ביטוחים נפרדים, יתירה מזאת, במקרים רבים תנאי הפוליסה של ביטוח משכנתא יהיו נוחים יותר מביטוח דירה אחר, בשל התחרות בין הבנקים ובין חברות הביטוח.

 

פוליסה תקנית

 

כדי להגן על המבוטחים, הוגדרה בישראל פוליסת ביטוח דירה תקנית, הכוללת ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וכן הרחבות לביטוח צד ג', וביטוח בבית משותף. ניתן לרכוש פוליסת ביטוח מבנה, פוליסת ביטוח תכולה, או שילוב של השתיים. בנוסף לתקנות המוגדרות בחוק, חברות הביטוח מציעות הרחבות שונות למעוניינים בכך.

 

ביטוח מבנה

 

פוליסת ביטוח מבנה מכסה נזקים שנגרמים למבנה ולתשתיות. היא כוללת כיסוי עבור שיטפונות, רעידות אדמה (אלא אם כן בחרתם לבטל סעיף זה), שריפות ,שוד, גניבה, פיצוץ, ונזק מכלי רכב או טייס. שימו לב שמדובר רק בכיסוי נזקים שנגרמו למבנה, זאת אומרת שאם פרצו לביתכם וגנבו את רכושכם מבלי לפגוע במבנה, לא תהיו זכאים לפיצוי. במקרה של אירועי טרור, פוליסת ביטוח מבנה לא מעניקה לכם פיצוי, כיוון שאתם אמורים להיות מפוצים על ידי המדינה.

 

ביטוח תכולה

 

פוליסת ביטוח תכולה מכסה נזקים שנגרמו לתכולת הבית כתוצאה מאחד הגורמים שפורטו בסעיף הקודם, וכן גורמים נוספים שצוינו בהרחבות הפוליסה שרכשתם. פוליסת ביטוח תכולה תקנית אינה כוללת ביטוח לרכבים, בעלי חיים, כרטיסי אשראי, ניירות ערך, כלי נשק תכולת עסק ועוד. כמו כן, פוליסת ביטוח תכולה תקנית מגבילה את סכום הפיצוי עבור חפצים מסוימים.

 

להתאים את הפוליסה לצורכיכם

 

לכל אחד צרכים ביטוחיים שונים, וחשוב להתאים את פוליסת ביטוח הדירה שלכם לצרכים שלכם. אם אין לכם תכולה יקרת ערך או ציוד מקצועי בבית, לא בטוח שאתם צריכים ביטוח תכולה. כמו כן, אם אתם רוכשים ביטוח משכנתא, כדאי לשלם קצת יותר בכל חודש, ולדעת שגם אתם מכוסים, ולא רק הבנק. להתאמה מושלמת של הפוליסה לצורכיכם, רצוי להיוועץ בסוכן ביטוח מנוסה ואמין.

 

עקבו אחרינו:

צרו קשר:

כתבות ומאמרים:

מאמרים נוספים

ביטוח דירקטורים - אסיה ביטוח

ביטוח עסקים קטנים

העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הם מקדמים מוביליות חברתית, מספקים מקומות עבודה חיוניים בפריפריה ומעודדים יזמות וחדשנות. על אף כלל היתרונות שהם

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי