פוליסת אחריות מעבידים – למי מיועדת ומה היא כוללת?

פוליסת אחריות מעבידים

מעבידים מחויבים לדאוג לתנאי עבודה נאותים ובטוחים עבור עובדיהם. עובד אשר נפגע במהלך עבודתו יכול לתבוע פיצויים מן המעסיק בגין הנזק שנגרם לו. במידה ויתברר כי תאונת העבודה, או הנזק הפיזי שנגרם לעובד קרו כתוצאה מהתרשלות של המעביד, או שמסיבות שונות האחריות לנזק ו/או לתאונה הם של המעביד, יחויב המעביד לפצות את העובד.

חבות מעביד

מעסיק מחויב לספק לעובדיו את תנאי הבטיחות הנדרשים, וזה כולל הדרכות והכשרות מתאימות, סביבת עבודה בטוחה ככל האפשר, וציוד בטיחות מתאים. על המעסיק מוטלת החובה לספק לעובד מידע בנוגע לסיכונים הכרוכים בעבודה ולאמצעים שיש לנקוט בכדי להתגונן בפניהם, וכמובן מוטלת על המעביד החובה לדאוג לבטיחות המתקנים והמכשירים, ולספק לעובדיו כל מה שנחוץ בכדי שיוכלו לעבוד בתנאים בטוחים.

חובתו של המעסיק נבחנת תחת התנהגות סבירה, זאת אומרת, שמה שינחה את השופט בבואו להחליט אם מקרה מסוים נחשב כרשלנות של המעביד הוא מה ההתנהלות הסבירה, והאם המעסיק פעל באורח סביר לשמירה על בטחון העובד. בנוסף, יבחן השופט האם הגורם לתאונה הוא רשלנות של המעסיק, או עניין שאין למעסיק נגיעה אליו.

חבות מעביד וביטוח לאומי

כאשר מתרחשת תאונת עבודה, העובד רשאי לתבוע הן את הביטוח הלאומי והן את המעסיק. אם נגרם לעובד נזק פיזי, ונמצא שלמעביד יש אחריות על הנזק, יחויב המעביד בתשלום הוצאות ופיצויים שאינם מכוסים על ידי הביטוח הלאומי. לכיסוי מיטבי חשוב לדאוג שהעובד יהיה מבוטח בביטוח לאומי על פי החוק, ובנוסף לכך שיהיה לך ביטוח חבות מעבידים.

מה כוללת פוליסת ביטוח חבות מעביד?

פוליסת ביטוח אחריות מעבידים כוללת כיסוי עבור נזק פיזי שנרם לעובד בשטחי ישראל אם בתאונת עבודה, ואם בשל מחלת מקצוע. כמו כן, פוליסת חבות מעביד מכסה הוצאות משפטיות במקרה של תביעה שמגיש עובד שנפגע כנגד המעסיק. הפוליסה אינה מכסה נזק שנגרם לרכוש של העובד. במידה ואתה מעסיק עובדים בחו"ל יש לרכוש הרחבה ביטוחית מתאימה, וככל שיש תנאי עבודה ייחודיים, מומלץ להיוועץ בעו"ד המתמחה בביטוחים ותאונות עבודה בנוגע להרחבות נדרשות בפוליסת הביטוח הבסיסית.

ביטוח מלא לעסק ולבעליו

פוליסת חבות מעביד היא מוצר ביטוחי המהווה חלק מפוליסת הביטוח לעסק שלך. כפי שחשוב לבטח את המבנה והתכולה ולהיות ערוך למקרים של פגיעה בעסק, כך עליך להיערך למקרה שאחד מעובדיך יפגע. נכון שביטוח לאומי מכסה חלק מהוצאותיו של עובד שחלילה נפגע, נפצע או חלה, אך כל ההוצאות שמעבר לכיסוי שיעניק הביטוח הלאומי עלולות ליפול עליך אם לא תיערך לכך מראש. פוליסת ביטוח חבות מעביד חשובה במיוחד ואף הכרחית עבור קבלני בניין ומעסיקים אחרים שעובדיהם נחשפים תדירות לסיכונים פיזיים, אך גם אם עובדיך נמצאים בסביבת עבודה יחסית נוחה, רצוי להיות ערוך מוכן ומכוסה ביטוחית מראש.

עקבו אחרינו:

צרו קשר:

כתבות ומאמרים:

מאמרים נוספים

ביטוח דירקטורים - אסיה ביטוח

ביטוח עסקים קטנים

העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הם מקדמים מוביליות חברתית, מספקים מקומות עבודה חיוניים בפריפריה ומעודדים יזמות וחדשנות. על אף כלל היתרונות שהם

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי