פוליסת אחריות מקצועית למנהלי תיקים ומוסדות פיננסים FIPI

 מנהלי תיקי השקעות, ומוסדות פיננסים אחראיים מדי יום לשמור ולנהל את כספים של לקוחותיהם, לעיתים את כל כספם שעבורו עמלו שנים רבות. במסגרת ההכשרה כמנהלי תיקים, אתם עשויים ללמוד לא מעט: מסחר בבורסה, סטטיסטיקה ועוד אבל גם אם סיימתם את הלימודים בהצטיינות ואתם חדורי מוטיבציה להצלחה בתחום – טעויות עלולות לקרות. במקרה של טעויות מקצועיות מהסוג הזה, הלקוחות שלכם עלולים להפסיד את כל הונם וברגעים אלו – אתם חשופים לתביעות. כל תביעת אחריות מקצועית של מנהלי תיקים, עלולה להביא לפגיעה קשה במוניטין המקצועי שלכם ולא פחות חשוב – להביא לנזק כלכלי אדיר במידה ויהיה עליכם לפצות כספית את התובעים. ביטוח מעילה | ביטוח נאמנות עובדים

להגן על עצמכם מפני טעויות של אחרים

בשנת 2018 הפסידו בני זוג מליון שקלים שהושקעו באחד מבתי ההשקעות בארץ. במקרה הזה, ההפסד לא נבע מירידה חדה בשערי הבורסה אלא ממעשה מרמה של מנהל התיק אשר היה אחראי על ניהול הכספים עבור בני הזוג. במקרה הזה, תביעת הרשלנות שהוגשה הופנתה אל יועץ נוסף אשר חיבר בין בני הזוג לאותו מנהל תיק, בזמן שהוא מתעלם מאינספור נורות אדומות אשר הצביעו על מעשה נוכלות. במקרה הזה, זכו בני הזוג בתביעה, חברת הביטוח נכנסה בנעלי המבוטח (היועץ שפיקח ברשלנות על ניהול התיק) והשיבה לבני הזוג את מלא כספם. במידה ואותו יועץ השקעות, לא היה מוגן במסגרת ביטוח אחריות מקצועית למנהלי תיקים – היה צריך היועץ לשלם את סכום התביעה מכיסו, מה שקרוב לוודאי היה בלתי אפשרי או מביא אותו לכדי קריסה כלכלית מוחלטת.

כגודל האחריות כך גודל הסיכונים – אחריות מקצועית לבתי השקעות

בשנת 2008 הוגשה לבית משפט השלום תביעה בסך 530 אלף ₪ נגד בית השקעות מוכר בישראל בטענה שהביאו להפסדים כלכלים כבדים כתוצאה מפעילות נוגדת אינטרסים והפרה של חובת האמון. התובעת, שהפקידה בידי בית ההשקעות ומנהלי התיקים מטעמו, לא פחות מ-2.8 מיליון ₪ אשר נועדו לרכישת דירה, הבחינה כי לאחר מספר חודשים נעצרו הדיווחים על המתנהל בתיק ההשקעות שלה וכי אינה יודעת מה עלה בגורלו של סכום ההשקעה שלה. לאחר מספר חודשים זומנה התובעת לחתום על חוזה חדש מול בית ההשקעות בטענה כי החוזה המקורי אבד. לתובעת הובטח כי החוזה החדש זהה לחלוטין לקודם, בו ביקשה לנהל את כספיה במסלולי השקעה סולידיים (מינימום סיכונים) שכן הכסף יועד לרכישת דירה. בפועל, החתימו נציגי בית ההשקעות את התובעת על חוזה חדש לחלוטין, בו צוינו מסלולי השקעה שונים בסיכון גדול במיוחד מה שהביא את תיק ההשקעות להפסד אותו תבעה בחזרה. ביטוח אחריות מקצועית לבתי השקעות ומוסדות פיננסיים הוא רשת הביטחון של כל אחד מהגופים האלו, המגנה כלכלית על אותם גופים מפני מי מטעמה אשר שגו בהחלטות השונות או פעלו בחוסר תום לב.

רוכשים ביטוח אחריות מקצועית למנהלי תיקים? הנה כמה דגשים שיאפשרו לכם לישון בשקט בלילה:

וודאו שהפוליסה מעודכנת בכל רגע נתון ביטוח אחריות מקצועית למנהלי תיקים וגופים פיננסיים חייב להיות מעודכן באופן עקבי, וצמוד לשינויים המתרחשים לאורך השנים. הדרישות מצד הרשות לניירות ערך משתנות, כגון גובה סכום ההון העצמי הדרוש לשם רכישת ביטוח אחריות מקצועית למנהלי תיקים והסעיפים הנדרשים בפוליסה. סיום פעילות מכרתם את החברה? מוזגתם עם גוף פיננסי אחר? חשוב לדעת – החוק מנהלי תיקים, בתי השקעות וגופים פיננסים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית שנה קדימה מיום הפסקת הפעילות. כמו במקרה המוזכר לעיל, במידה ואתם פועלים בשיתוף יועצים או מנהלי תיקים נוספים, חשוב מאוד לוודא כי ביטוח האחריות המקצועית שרכשתם מגן עליכם גם מפני טעויות ופעולות מכוונות של אחד מהם. אם גם את מנהלי תיקי השקעות, יועצים פיננסים או פועלים מטעם גופים פיננסים מכל סוג – עצרו לרגע ובדקו את רשת הבטחון שלכם. צריכים ייעוץ? חושבים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית למנהלי תיקים אבל זקוקים למידע נוסף? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן – תהיו בטוחים, דברו איתנו.

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי