ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלי נוף

מהו ביטוח אחריות מקצועית לאדריכל נוף

אחריות מקצועית לאדרכילי נוף

אם בעבר אדריכלות נוף היתה מקצוע ששמור לעוסקים בגינון ועיצוב סביבתי. היום כל יזם וקבלן יודע, אדריכלי נוף הם ללא ספק חלק מכל פרויקט בניה שיוצא לדרך. כמו לאדריכלים ומהנדסים, גם לאדריכלי נוף ישנם סיכונים הטמונים במקצוע.

אדריכלות נוף כוללת בתוכה את כל הקשור בתכנון סביבת המבנה. הכניסה, המבואה, גרמי המדרגות, רחובות, פארקים, שמורות טבע, כיכרות ועוד. 

אתם ודאי חושבים לעצמכם שאדריכלי נוף בסה"כ דואגים לנראות הסביבתית, איזה סיכונים עומדים בפניהם? האמת שלא מעט.

תמונת רקע

הצד הפחות יפה של הנוף

גם עבור אדריכלי נוף, ביטוח אחריות מקצועית הוא בגדר חובה. לא מעט סיכונים מקצועיים חושפים אותם ללא מעט תביעות אחריות מקצועית, ואין סיבה להישאר חשופים אם ישנן חברות ביטוח המוכנות לספק את המעטפת הזו.

אז למה בעצם יש צורך בביטוח אחריות מקצועית לאדריכלי נוף ומהם הסיכונים?

תכנון לקוי של שיפוע באיזור הבניה. כזה אשר עלול לגרור אחריו שינויים שלמים בהמשך הבניה או לנזקים עתידיים. תכנון שגוי של הצמחייה באיזור הפרויקט, גרימת נזק למערכות תת קרקעיות בגין תכנון לקוי של אדריכל הנוף ואפילו תכנון לקוי של מערכת ההשקיה.

כיסויים נוספים המעניקים הגנה במקרה של תביעה במסגרת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלי נוף:

  • נזק הנגרם כתוצאה מאובדן מסמכים
  • פגיעה במוניטין והוצאת דיבה
  • כיסוי בגין אחריות שילוחית
  • כיסוי בגין אי יושר של עובדים מצוות הפרויקט המועסקים תחת אדריכל הנוף המבוטח בפוליסה.

אחריות מקצועית לאדריכלי נוף – משקיעים היום לשקט של המחר

חוק ההתיישנות קובע כי לאחר 7 שנים חלה התיישנות ואין לקבלן, לאדריכל או לאדריכל הנוף אחריות לנזקים שבמסגרת הפרויקט. במקרה נזק בבניין/פרויקט בן 10 שנים לדוגמא, תום האחריות הוא 7 שנים מיום מקרה הביטוח או במילים אחרות, 17 שנה מתום בניית המבנה/סיום הפרויקט. בשורה התחתונה, חשוב לזכור שאדריכלי נוף, כמו כל האדריכלים, חשופים לתביעות עתידיות בגין נזקים שהתגלו לאחר שנים מיום סיום הפרויקט. ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלי נוף הופך למעשה את ההגנה הביטוחית בו למעין פוליסת ביטוח לכל החיים.

אחריות מקצועית לאדריכלי נוף בהתאמה אישית

כמו ביטוח חיים, ביטוח דירה וביטוח בריאות, אין סיבה שלא תבטחו רק את מה שאתם צריכים ובכיסוי הטוב ביותר. אסיה פתרונות ביטוח מציעה חליפה אישית עם כיסוי מיטבי לעסק שלכם. אנחנו יודעים, אף אחד לא רוצה לשלם עוד ועוד כסף מדי חודש, אבל זכרו: אף אחד לא רוצה לאבד העסק שלו ביום אחד בגלל טעות אחת קטנה.

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי