ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

מהו ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

אם נהיה כנים, בנייה ותכנון בתים, שיפוץ מבנים קיימים זו אחריות כבדה: יש המון שלבים בתהליך הבנייה או השיפוץ והמון בעלי מקצוע מעורבים, כולם שזורים זה לזה, משפיעים אחד על השני ומושפעים אחד מהשני. למודד יש תפקיד במדידת השטח, לנפות לשרטט, לייצר גבולות. הקבלן מבצע את העבודה, קבלני משנה שונים מעורבים: אינסטלציה, רצף, מסגר, זגג, נגר, חשמלאי, מהנדסים. על כל אלו משפיע ומנצח האדריכל שהינו דמות מפתח מרכזית בתהליך של בנייה ושיפוץ מבנים. ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים היא פוליסת הביטוח שתגן על האדריכל במקרה של רשלנות מקצועית חלילה.
ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

האדריכל מגשים החלומות

בין אם זה עבור יזמים, חברות גדולות, או אנשים פרטיים שחולמים לבנות את ביתם או לשפץ מבנה קיים. האדריכל, תפקידו להוציא לפועל את החלום, החזון, עד לידי תכניות הביצוע. כל בעלי המקצוע שהוזכרו, פועלים בהתאם לתוכניות שהגיש האדריכל.

לכן באופן טבעי חשוב ורצוי שיהיה ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים. עבודתו מורכבת כמו פאזל עם חלקיקים קטנים ופרמטרים רבים שחשוב להתייחס אליהם: דרישות הנדסיות, תכניות אזוריות, באילו חומרי בנייה להשתמש, האם לבנות קומה אחת או שתיים, מה אופי המבנה, להתאים בין סגנונות, כיצד לנצל בצורה מיטבית את השטח הקיים ובעיקר, לחבר ולמנף בין החלום של הלקוח לבין התנאים הקיימים בשטח, למזג בין דרישות הלקוח לקבלני הביצוע, להגדיר תכניות, לדאוג שיהיו לתקנים מתאימים, לבצע פיקוח עליון על הקבלנים בשטח.

פעמים רבות תפקידו לקחת חלק בפן העיצובי, סיוע בהשלמת האישורים מול הרשויות כדוגמת טופס תעודת גמר. האדריכל מייעץ אילו חומרים לשימוש, חיפויים, בחירת אלמנטים לבנייה. אדריכל הוא הציר המרכזי סביב תהליך הבנייה. לכן, באופן טבעי חשוב ואף חובה לדאוג לביטוח לאדריכלים

לפני שמתחילים- מבטחים

פוליסת הביטוח לאדריכלים חשוב שתהיה מקצועית, שתקיף את כלל העיסוקים והכיסויים החשובים בעבודתו של האדריכל ותעניק כיסוי מרבי.

למה חשוב לרכוש ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים?

ביטוח אדריכלים מגן ושומר עליכם מפני חשש לתביעות רשלנות, הפוליסה תגן עליכם מפני רשלנות מקצועית, טעות שלא נעשתה בזדון בין אם זה על ידכם או על ידי אחד העובדים המועסקים במשרד.

הפוליסה מעניקה כיסוי בגין הוצאות משפטיות, והוצאות יקרות המלוות את תהליך התביעה.

תחת הכיסוי בביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים, תמצאו פוליסה מקיפה שתיגע בכל תחום שנמצא תחת אחריותו של האדריכל וזאת כדי שתוכל להגן מפני תביעות בכל אחד מהתחומים המשיקים איתם הוא נמצא בתקשורת יומיומית.

לסיכונים ונזקים אין תוקף – בואו נדבר על זמנים

בעולם תביעות הנזיקין חלה ההתיישנות והאפשרות לתבוע, היא בד"כ עד שבע שנים מיום שבו התגלה הנזק בשל עבודתו של האדריכל. אבל בואו נבין רגע, במילים אחרות – כאדריכלים אתם חשופים לתביעות, תמיד.זו הסיבה העיקרית לחשיבותה של פוליסת אחריות מקצועית ארוכת טווח ומקיפה ככל הניתן.

אם לתרגם את הסיכון לזמנים: בניין שתכננתם לפני שלוש שנים, אשר הבנייה שלו הסתיימה לאחר שנתיים והנזק כתוצאה מתכנית הבניה שלכם התגלה רק לאחר מספר שנים – אתם עדיין חשופים לתביעה.  פוליסת ביטוח לאדריכלים מגנה עליכם רטרואקטיבית שנים אחורה, והכול בתנאי שבעת תכנון המבנה וביום הגשת התביעה נגדכם הייתה ברשותכם פוליסת אחריות מקצועית בתוקף כמובן.

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים תגן על האדריכל מפני כלל סמכויותיו ואנשים מטעמו. פעמיים רבות באם יש כשל בביצוע, ינקפו אצבע מאשימה כלפי האדריכל שהינו ציר מרכזי בבנייה ולכן מחובתו להגן על עצמו ועל העסק- אל תתפסו לא מוכנים.

הפוליסה תכלול ביטוח בגין אובדן מסמכים, רשלנות שמקורה בעובד ממורמר שעשה נזק בזדון תחת חסות המעביד, הרחבה לתביעות צד שלישי, הפרת קניין רוחני , זכויות יוצרים ועוד…

לכן, בטרם מתחילים לעבוד, מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח לאדריכלים,  להגן מפני תביעות עתידיות של אנשים פרטים, גופים ציבוריים, להבטיח כיסוי לעבודתכם המקצועית כאדריכלים. אסיה פתרונות ביטוח מציעה פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים, בהתאם לצורך ובתוספת כל ההרחבות הנדרשות להגנה מלאה.
אנחנו מאוד אוהבים קפה ולא כיף לנו לשתות אותו לבד אז תעשו את הצעד, ובואו לפגישה או אם יש לכם שאלות לפני כן, תוכלו בינתיים לכתוב לנו כאן.

באסיה פתרונות ביטוח, אנו מכירים את הצורך ויודעים להתאים לכם את ביטוח האחריות המקצועית בדיור בהתאם לסיכונים שלכם, ובתוספת כל ההרחבות הנדרשות כדי שתוכלו לישון בשקט בלילה.

לתיאום פגישה התקשרו  073-7377777

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי