ביטוח אחריות מקצועית לרופאים

המקצועיות שלכם זו האחריות שלנו – ביטוח אחריות מקצועית רפואית

מעטים מאוד המקצועות בהם טעות אחת קטנה שנעשתה בתום לב, עלולה לשנות חיים כמו אצל אוכלוסיית הרופאים. כרופאים, המטופלים שלכם מגיעים לקבל מכם מענה ברגעי כאב, מפקידים בידיכם את הדבר החשוב להם ביותר – הגוף, החיים שלהם ולא חושבים לרגע על טעות קטנה שעלולה לעלות ביוקר, לפעמים אפילו בחיים עצמם. תביעות רשלנות רפואית נגד רופאים ורופאות, ואפילו כנגד מרכזים רפואיים שלמים עקב מהלכים שגויים וקבלת החלטות שגרמו לנזקים בלתי הפכים – הפכו לנפוצות במיוחד. תביעות רשלנות נגד רופאים, עלולות לעלות לרופא בנזק כספי עצום לטווח הקצר, ופגיעה במוניטין לטווח הרחוק – לכן ביטוח אחריות מקצועית לרופאים היא צעד חובה לפני קבלת המטופל הראשון שלכם.

זה עלול לקרות גם לטובים ביותר

אחת התביעות הנפוצות נגד רופאים, היא תביעת רשלנות רפואית בגין כשל במעקב וטיפול במהלך הריון. הפנייה לבדיקה לא נכונה, פיענוח שגוי של בדיקת מי שפיר שהביא להחלטת ההורים להפיל את העובר לשווא, אי אבחון של מחלות גנטיות או אפילו סוכרת הריון שלא אובחנה וטופלה וגרמה לנזק לאם ולעובר. אנחנו באסיה פתרונות ביטוח, משוכנעים שאת מיטב השנים שלכם השקעתם בלימודים, תקופת התמחות והכל במטרה לתרום לעולם הרפואה ולהציל חיים. אבל – לפעמים טעות קטנה שנעשתה בתום לב, עלולה להביא אחריה אסון כבד שלעיתים אין לו מחיר. המחיר היחיד שכן תוכלו לשלם עבורו, כדי למנוע נזקים כלכליים שכאלו, הוא מחיר פוליסת ביטוח אחריות מקצועית רפואית. במקרים כמו אלו שהזכרנו למעלה כלומר ביטוח לרופאים לדוגמה, חברת הביטוח נכנסת לנעלי המבוטח ומעניקה לו כיסוי עבור הוצאות משפטיות שוטפות ומיוחדות, היא מעניקה ייצוג משפטי ונושאת בסכום התביעה שנפסק לרעת הרופא/ה, גם במידה והוכרע במסגרת הסכם פשרה/גישור.
ביטוח אחריות מקצועית לרופאים

גם ניתוח שקדים יכול להסתבך

בשנת 1995 ילד כבן ארבע נותח באחד מבתי החולים הציבוריים בישראל, לצורך הליך שגרתי של הוצאת שקדים בהרדמה מלאה. לאחר שחרורו מבית החולים, ובעקבות דימום שנוצר, הובהל הילד לבית החולים שם נקבע כי עליו לעבור ניתוח בלוע האף לצורך הפסקת הדימום. לאחר הניתוח הנוסף, ולאחר ששוחרר לביתו הבחינו אמו כי הנחיר הימני של בנה נחתך בצורה כזו שהותירה צלקת המצריכה מעקב רפואי.

השנים חלפו, הצלקת הפכה מעניין אסתטי לפגיעה ממשית באיכות החיים. הילד סבל מנחירות קשות בזמן השינה, ונשימה "כבדה" מהאף ואפילו הפרשות בלי פוסקות וקשיי דיבור. בגיל 20 הגיש אותו "ילד" תביעה נגד בית החולים בגין רשלנות רפואית, ועל הסבל והכאב שנגרמו לו לאורך השנים כתוצאה מרשלנות במהלך הניתוח. בית המשפט פסק לטובתו פיצוי בסך 300,000 ₪ ותשלום בסך 70,000 ₪ בגין הוצאות משפטיות. המקרה הזה, הוא מקרה קלאסי של ניתוח שגרתי שעלול להשתבש ולפגוע במטופלים שלכם, רגשית ופיזית. כאן, כל ההוצאות שנפסקו לטובת התובע שולמו במלואן ע"י חברת הביטוח במקום ע"י המרכז הרפואי, לרבות ההוצאות המשפטיות הכבדות. כל זאת הודות לעובדה שהיו מבוטחים בביטוח לרופאים.

ביטוח אחריות מקצועית רפואית הנו ביטוח המבוסס על יום הגשת התביעה, והכיסוי הביטוחי שלו כפוף למספר כללים:

1.בעלות פוליסה בתוקף ביום מקרה הביטוח – אם לדוגמה רכשתם לעצמכם ביטוח אחריות מקצועית לרופאים לפני חצי שנה, אך התביעה שהוגשה נגדכם היום נוגעת למקרה שחל לפני חמש שנים טרם רכישת הביטוח – לא יוענק כיסוי במסגרת הפוליסה.

  1. שמירה על רציפות ביטוחית
  2. שמירה על רציפות בפוליסה מיום שהוגשה התביעה – עד לסיום הפעילות או עד שחלה התיישנות על צד ג'. פוליסת ביטוח אחריות מקצועית איננה פוליסה לשנה או תקופה אחרת, אלא פוליסת ביטוח המחייבת הגנה לתקופה ארוכה, תוך שמירה על רצף הביטוח.

פוליסת אחריות מקצועית לרופאים | פוליסת רשלנות רפואית

רצף ביטוחי ולמה הוא כל כך חשוב?

במקרה של רופאים בתחום האסתטיקה, הרצף הביטוחי מבטיח שקט נפשי מהסיבה שתביעת רשלנות בגין ניתוח שבוצע על מטופל בגיר (18 ומעלה) יכולה להיות מוגשת נגדכם עד שבע שנים מיום מקרה הביטוח.

בקרב מנותחים קטינים אגב, מדובר בתקופה ארוכה הרבה יותר שכן 7 השנים נספרות רק החל מהיום בו מלאו 18 לתובע. במידה והניתוח בוצע בחודש הלידה שלו – משמע אתם חשופים לתביעה ל-25 השנים מיום הניתוח.

פרטי או ציבורי – תבדקו שאתם מכוסים

בין אם אתם רופאים במערכת הציבורית ובין אם אתם בעלים של קליניקה פרטית חשוב מאוד שתהיו מכוסים ע"י ביטוח אחריות מקצועית רפואית  וביטוח אחריות שילוחית רפואית לבעלי מרפאות – הרבה פעמים בעלי המרפאות מחזיקים רופאים מטעמם בין אם אתם מעסיקים אותם בשכר ובין אם הם מועסקים כקבלני משנה – בכל מקרה של רשלנות מקצועית לכם בעלי המרפאות והקליניקות יש אחריות שילוחית בגינם והטעות המקצועית שלהם תעלה לכם ביוקר. וודאו שיש לכם פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לרופאים ואם אתם בעלי מרפאה דרשו אחריות שילוחית מסוכן הביטוח שלכם.

מקצועות הרפואה הם לא מקום לעגל בו פינות, ולסמוך על צד ג' שיבטיח לכם שקט נפשי ומקצועי בכל בוקר מחדש. אם התחלתם או שאתם עתידים להתחיל תפקיד כרופאים פרטיים במרפאה בבעלותכם או קליניקה, וודאו שיש ברשותכם פוליסת ביטוח אחריות מקצועית רפואית בתוקף. במידה ואין – זה לא הזמן לחסוך בהוצאות, כמה אלפי שקלים חסכון בשנה עלולים לעלות לכם במיליונים בתוך דקה. האם זו אינה סיבה מספיק טוב לעשות ביטוח לרופאים? תחשבו על זה!

מקצועות הרפואה רבים ומגוונים, רופאת עיניים או רופא שיניים, כל אחד מכם זקוק לכיסוי ביטוחי המותאם לסיכונים לו הם חשופים במסגרת ההתמחות. זה הזמן להתקשר אלינו, לקבוע פגישה ולתת לנו להיות השקט הנפשי שלכם ולהבטיח לכם קריירה מוצלחת ובטוחה עם מקסימום הגנה משפטית.

אם הבנתם את הסיכונים שאולי לא לקחתם בחשבון עד הסוף ? דברו איתנו.
כי כבר מעל לעשור שאנחנו באסיה ביטוח מעניקים פתרונות ביטוח המותאמים אישית ללקוחותינו בעלי מקצועות חופשיים כאשר ביטוח לרופאים הנו אחד מהם. כל זאת במקצועיות ובמעטפת של שירות מהיר, יעיל ואיכותי .

אנחנו כאן בשבילכם – ונשמח להיפגש.

לקביעת פגישה התקשרו  073-737-7777 ונשמח לעמוד לרשותכם.  הקפה עלינו

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי