ביטוח חבות בעלי מחסנים

סיכון לוגיסטי – ביטוח חבות בעלי מחסנים (מרלו"ג)

אם חשבתם שביטוח עסק או מחסן להגנה מפני שריפה מעניקים לכם את ההגנה המלאה כבעלי מחסן לוגיסטי (מרלו"ג), תחשבו שוב. ביטוח חבות בעלי מחסנים, היא רשת הביטחון שלכם למקרה של נזק לתכולת המחסן בו הלקוחות שלכם מאחסנים סחורה, מלאי וציוד ותכולה של אחרים כאשר נזק לאלו עלול לגרור את בעל המחסן להיגרר לתביעת הנזק העקיף ולחשיפה של עלות התביעה בעשרות מיליוני שקלים.

אל תסתכל במחסן אלא במה שיש בו

דוגמה קלאסית למקרים בהם רכישת פוליסה לביטוח אחריות או חבות של בעלי מחסנים, היא הצעד החשוב ביותר בדרך לשמירה על  שערי העסק שלכם פתוחים, היא במקרה של חברות אחסון. חברות האחסון הן אותן החברות המחזיקות בבעלותן מבנים או האנגרים שמשמשים כמחסנים, או מגרשים. חלקם מחולקים ליחידות אחסון בחדרים או מכולות וחלקן מושכרות כשטח פתוח ומלא. אופי פעילותן של אותן החברות הוא אחסון תכולה, והן נוהגות לשמור עבור הלקוחות שלהם מגוון רחב של מלאים, של ציוד מקצועי או מכאני, ולפעמים מדובר בעסקים שמאחסנים תכולה ורכוש של אנשים פרטיים, או חפצים אישיים בתמורה לתשלום חודשי ובהתאם לנפח השטח המושכר והתכולה העתידה להתאכסן בו.
ביטוח חבות בעלי מחסנים

מחסן קטן – נזק גדול

לא פעם, תכולת המחסנים האלו מכילה ציוד יקר ערך בהיבט הנזק העקיף – לעיתים מדובר במלאי או בחומרי גלם שתהליך הלוגיסטי להפקתם, ולהבאתם למצבם הנוכחי כרוך בעלויות רבות, ובכל מצב במידה וייגרם נזק לתכולה או למלאי המאוחסנת – האחריות לנזק נופלת על בעל המחסן. אז מעבר לרכישה בסיסית של פוליסה לביטוח בתי עסקים, ביטוח צד שלישי וביטוח אחריות מעסיקים – חייב בעל המחסן לרכוש ביטוח אחריות  בעלי מחסנים, אשר נועד לתת מענה למצב כאלו ואחרים בהם בעל המחסן נתבע על ידי המאחסן או צדדי ג', על הנזק הכלכלי העקיף שנגרם להם מאובדן התכולה או המלאי ובעקבותיו אובדן ההכנסה.
מה שקורה בפועל במקרה כזה, הוא שחברת הביטוח  נכנסת בנעלי המבוטח ומפצה את בעל הרכוש בגין הנזק העקיף שנגרם כתוצאה מאובדן/קלקול הסחורה/תכולת המחסן. במחסנים מסוג אלו יכולים להיות מאוחסנים החל מכלים הנדסיים, ציוד עסקי ומלאי וכן  מזון יבש או בהקפאה/בקירור, מלאי של חומרי גלם וכלה בתכולה פרטית של ריהוט, ביגוד, ומוצרי חשמל של משפחה שטסה לשליחות או טיול ארוך בחו"ל . במקרה של שריפה או נזק למחסן, הנזק הכלכלי לבעל הרכוש הוא עצום ומעבר לכך שמצריך רכישה מחדש של פרטי הריהוט ומוצרי החשמל ופעולה זו מכוסה בביטוח הרכוש. אבל, הנזק העקיף לא ולעיתים הוא אדיר – החברה המאחסנת יכולה להיות חשופה לתביעות גם בגין מוצרים של לקוח פרטי שאחסן חפצים אישיים בעלי ערך סנטימנטלי כמו חפצי אומנות או תמונות שעברו במשפחה מדור לדור וכדומה וכלה בתביעות של נזק מאובדן ההכנסה בגין אובדן המלאי/הציוד/הסחורה לבעל התכולה מכך שיידרש לשלם מחדש על ייצור המלאי, שכר העובדים וההוצאות הקבועות שיהיו וכן על הוצאות תפעול מוגדלות אשר יידרשו לו כדי להשיג מחדש את המלאי והסחורה או את הציוד/החלפים ובסופו של דבר בעל הרכוש יתבע את אובדן הכנסתו . חשוב להדגיש – ביטוח חבות בעלי מחסנים אינו מבטח את הנזק הישיר של תכולת המחסן, אותו נזק המכוסה במסגרת ביטוח עסק המכסה אותו בגין נזקי אש, פריצה, רעידת אדמה, נזקי טבע וכו'. ביטוח חבות בעלי מחסנים מבטח את התוצאה של הנזק העקיף כגון: הפסד רווחים, פגיעה במוניטין ונזקים עקיפים נוספים. מקרים נוספים בהם ביטוח חבות בעלי מחסנים לא מעניק כיסוי ביטוחי, הוא מקרה של נזק בגין חוסר נאמנות של אחד מצוות העובדים המקבל מענה במסגרת פוליסת ביטוח נאמנות עובדים. וגם מקרים של בלאי סביר של תכולת המחסנים, עש, מכרסמים, חלודה כבלאי טבעי ולא כתוצאה מנזק חיצוני ועוד.

כוכביות קטנות ומסוכנות – ביטוח חבות בעלי מחסנים אינו מחליף אחריות מקצועית! כן גם בעלי מחסנים חייבים אחריות מקצועית.

להיות בעלים של חברת אחסון או בעלים של מחסן בודד, זה אולי לא "מקצוע" קלאסי, אבל זה ממש לא אומר שבעיסוק הזה אין סיכונים. נניח שבבעלותך מחסן ענק בדרום הארץ, וחברה בין לאומית למוצרי טואלטיקה או נניח טיטולים (לא משנה איזה, אבל אלו שסופגים)   בוחרת לאחסן בו מלאי בשווי של 10 מיליון ₪. המשימה שלכם במקרה היא פשוטה לכאורה, לחתום על הסכם מול הלקוח, לפתוח את שערי המחסן ופשוט לנעול אחריכם.  ונניח שתקופה לאחר מכן מגיע בעל המלאי לאסוף את תכולתו ופתאום מתברר שהמלאי פגום עקב נזקי חרקים, עש, או מזיקים אחרים, גם פחת או התבלות, חלודה והתבלות הדרגתית – כל אלו אינם מכוסים בפוליסה, ומה אם מדובר על מלאי בקירור שאבד עקב שינוי בטמפרטורה גם אז בעל המחסן בבעיה חברת הביטוח לא תשלם! אז מה עושים?

ביטוח אחריות מקצועית לבעלי מחסנים

במקרה ביטוח כזה, עקב הנזק העצום יכול להביא גם אתכם וגם את הלקוח שלכם, לקריסה כלכלית או לפחות לנזק שיהיה מאוד קשה להתאושש ממנו השילוב של פגיעה במוניטין ואי עמידה בלוחות זמנים בחוזי משנה עלולה לפגוע משמעותית בבעל המלאי שכמובן יתבע את בעל המחסן. ביטוח חבות בעלי מחסנים, הוא מעין "אחריות מקצועית" לכם בעלי המחסנים אבל יש לה מגבלות, היא מעניקה לכם רשת בטחון מפני הנזקים שנגרמו למלאי של הלקוחות שלכם עקב נזק עקיף. לקוח כמו חברת הטיטולים שבחרה לאחסן את הסחורה שלה אצלכם, אשר כאמור עתידה להפסיד כסף גם עבור הנזק למוצר הגולמי שאוחסן וגם בגין אובדן רווחים עתידיים .
במקרה כזה, אתם כבעלי המחסן חשופים לתביעה מצד הלקוח שעלולה לעלות לכם לא מעט וזו הסיבה לרכוש פוליסה לביטוח אחריות מקצועית כרובד ביטוחי נוסף ובסוף יוצא שהפרמיה החודשית עבור ביטוח חבות בעלי מחסנים, הופכת להיות סכום זניח לעומת המחיר שמקרה כזה עלול לגבות מכם.
אם גם אתם בעלי מחסנים, וברגעים אלו הבנתם את הסיכונים שאולי לא לקחתם בחשבון עד הסוף  – דברו איתנו. כי כבר מעל עשור שאנחנו באסיה ביטוח מעניקים פתרונות ביטוח חבויות ואחריות מותאמים אישית ללקוחותינו, במקצועיות ובמעטפת של שירות מהיר, יעיל ואיכותי .
אנחנו כאן בשבילכם – ונשמח להיפגש.
לקביעת פגישה התקשרו 073-737-7777 ונשמח לעמוד לרשותכם.  הקפה  עלינו

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי