ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין

מהו ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין?

נכס, השבחה, מכירה, קנייה, דופלקס, היטל השבחה, כינוס נכסים, קניית נכס מקבלן או יד שנייה, מיסוי מקרקעין, נסח טאבו זוהי רק טעימה מעולם המונחים בנדל"ן, לצד ביטוח אחריות לשמאי מקרקעין. כל מי שמומחה בתחום- מכיר.

שמאי מקרקעין עוסק בתחומים רבים בתחום הנדל"ן: הוא מעריך את שווי הנכס, שווי השטח, בודק היתרי בנייה, הוא מכיר את תכניות הבנייה העתידיות לא רק בשטח הקנייה כי אם  בסביבת מקום המגורים: יודע אילו שטחים ציבוריים יוקמו, האם יבנו בניינים רבי קומות או בתים פרטיים, הוא יבדוק האם יש רישיונות למוכר, נסח טאבו, לזהות ליקויים שלא רואים על פני השטח ולמעשה שמאי מקרקעין משמש כחוות דעת מקצועית לפני קנייה: מעריך את הנכס, בודק היתרי בנייה ובסופם יציג דו"ח מסכם.  אז מה הקשר בין שמאי מקרקעין לביטוח אחריות מקצועית? שניהם רוצים להגן על הלקוח.

במקום לקחת סיכונים, מבטחים

ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין מבטיח לשמור ולהגן על השמאי מפני תביעות. לכם כשמאים יש אחריות כלפי הלקוחות שלכם ולנו, בעולם הביטוח, יש אחריות כלפיכם. בדיוק כמו שאתם דואגים לבטח את הרכב מפני תאונות (חלילה) מקפידים לרכוש ביטוח חיים (טפו טפו, עד 120 ) כך חשוב לבטח את העסק – אתכם. מטרתו של ביטוח מקצועי לשמאי מקרקעין להעניק הגנה מפני תביעות עתידיות, בתקווה כמובן שלא יהיו. 

ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין

תהיו בטוחים, אתם לא רוצים להיות חשופים לתביעה

בשנת 1998 הוגשה תביעה מטעם בנק דיסקונט (התובעת) נגד חברת שמאות מקרקעין גדולה בישראל. סכום התביעה: 2,630,000 ₪.

העילה: הנזק הכלכלי שנגרם לתובעת, בעקבות חוות דעת שערכה הנתבעת על הנכס. הנתבע, העריך את שווי מימוש הנכס בסכום כולל גבוה משמעותית משוויו הריאלי.  ונתנה הלוואה ללקוח שלה, שלא הצליח לעמוד בתנאי תשלום ההלוואה – ברגע שהתובעת ביקשה לממש את זכויותיה על הנכס, על מנת לפרוע חובות הלווה , התברר כי הערכת השמאי הייתה שגויה.

התביעה נגד השמאי נועדה במקרה הזה, לכסות את הפער בין השווי המוערך של הנכס לבין שוויו "ברגע האמת" בשוק האמתי. במקרה זה, פוליסת אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין מגן על השמאי, חברת הביטוח נושאת בהוצאות המשפט ובסכום שנפסק לטובת התובעת בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

ובכמה אתם מעריכים את השקט הנפשי שלכם?

שמאות מקרקעין הנו מקצוע דינאמי, משתנה ולכן ביטוח אחריות מקצועית לשמאים העוסקים במקרקעין ונדל"ן יאפשר לכם לעבוד בראש שקט, שכן אתם עלולים להיות חשופים לסיכונים, לתביעות בגין רשלנות מקצועית, טעות שנעשתה בתום לב, ייעוץ שגוי ללקוח, טעות בדו"ח הסיכום שהגשתם, הערכות שגויות של שווי הנכס ועוד.

הלוואי ויכולתם לעבוד בעולם שחף מטעויות או כשלים, אך שמאי מקרקעין נכלל כאחד המקצועות שיש לו פרשנויות רבות, זה איננו מדע מדויק ולכן עלול להיות חשוף לתביעות. עלולים לתבוע אתכם בגין, סכומים שבמהלך התביעה יהיו גבוהים במיוחד ולא תוכלו לעמוד בהם ולכן הביטוח מגן עליכם, הוא שומר עליכם.

ממה מורכבת הצעה לביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין?

בדיוק כמו שאתם, כשמאים מקרקעין מומחים, מעריכים את הנכס ומתייחסים למשתנים שונים, בודקים ויוצקים תבנית להצעה, כך ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין – כל שמאי, לפי צרכיו ואופי עבודתו. הצעת הביטוח מורכבת מפרמטרים כגון: גודל המשרד של שמאי המקרקעין, כמה עובדים מועסקים, האם היו תביעות בעבר, סמכויות המשרד, רמת הסיכון, היקף הפעילות, לקוחות המשרד ועוד. כך נדע להציע מה היקף ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין.

מה נמצא תחת כובע ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין?

הביטוח יגן מפני תביעות במסגרת העבודה: טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, נזק שנגרם ולא היה מכוון, תביעות בגין רשלנות, תביעות בשל נזק שנגרם על ידי מצג שווא, נזקים שנעשו כאמור בתום לב.  הפוליסה בהתאם לתנאים הנקובים בה, לרוב תכסה הוצאות משפטיות בגין תביעות על אחריות מקצועית, באם תוגש תביעה.

שמאי מקרקעין שביטח יהיה זכאי לפיצוי, לייעוץ משפטי בזמן תביעה, כיסוי הוצאות בית המשפט, חוות דעת מומחים, תשלום אגרות בית משפט ועוד.

אתם כשמאי מקרקעין, עומדים חשופים כנגד תביעות בגין עבודתכם המקצועית והמסורה, ובכל זאת טעויות קורות.

פוליסת הביטוח תגן עליכם. לכן תעשו את הצעד, התקשרו והרימו אלינו טלפון 073-7377777 . אפשר גם לכתוב לנו כאן.  אנחנו באסיה פתרונות ביטוח, מכירים את הצורך ויודעים להתאים לכם את ביטוח האחריות המקצועית בהתאם לסיכונים שלכם, ובתוספת כל ההרחבות הנדרשות כדי שתוכלו לישון בשקט בלילה.

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי