ביטוח הקמה למערכות סולאריות

ענף האנרגיה הסולארית כבר אינו אידיאל בלתי מושג בדרך לעולם טוב יותר, אלא מציאות קיימת המתהווה ומתפתחת ללא הרף. כיום ניתן להתקין מערכת סולארית לאנרגיה מתחדשת במשקים חקלאיים, על גגות בניינים מסחריים, רפתות לולים ובגגות עסקים של המגזר העסקי ולאחרונה אנו עדים לריבוי מערכות בבתים הפרטיים. עלויות הקמת המערכת והציוד עצמו, לרבות התחזוקה השוטפת והסיכונים הכרוכים בכך – הביאו את חברות הביטוח להתאים מוצר ביטוחי ייעודי לעוסקים ברכישה, מכירה והקמה של מערכות סולאריות. הודות לתחרות הקיימת בשוק הביטוח בארץ, ניתן לקבל מגוון הצעות מחברות שונות, ומתוכן לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר. אספנו כאן מספר דגשים וטיפים שיסיעו לכם לנווט בין שלל ההצעות ולבחור את ההצעה המתאימה לכם ביותר.
ביטוח הקמה למערכות סולאריות

תהיה בטוח – רכוש ביטוח מלא !

כולנו מחפשים דרכים לחסוך ולהוזיל עלויות, ובייחוד בימים אלו, אך כאשר מדובר בביטוח, חשוב שתהיו מכוסים כיסוי מלא. מצד אחד, אין סיבה שתשלמו על סעיפים שאינם רלוונטיים או הכרחיים, מצד שני, יש סעיפים שוויתור עליהם במטרה להוזיל את עלות הפוליסה עלול להתברר בדיעבד כטעות שתעלה לכם הרבה כסף. כדי שפוליסת הביטוח שלכם תהיה מלאה, לפניכם פירוט תמציתי של הסעיפים שהפוליסה שלכם צריכה להכיל.

ביטוח עבודות הקמה – ביטוח כל הסיכונים

שלב הקמת המערכת הסולארית הוא שלב בו המזמין וחברת ההקמה חשופים למספר רב של תקלות ובעיות. ביטוח עבודות הקמה מכסה את מזמין המערכת או את חברת ההקמה מנזקים, תקלות ואסונות. כדאי שביטוח ההקמה יכלול ביטוח ציוד, ביטוח צד ג', וביטוח חבות מעביד, וכן כיסוי נזק פיזי שנגרם מליקויים בחומרים, בעבודה עצמה או בתכנון. עבור מתקינים רבים חשוב מאוד שהפוליסה תכלול בנוסף לביטוח חבות מעביד גם ביטוח להובלה כולל טעינה ופריקה וכן כיסוי לגניבת הציוד, בביטוח כל הסיכונים יש גם הרחבה לנזק שנגרם מליקויים בעבודה, חומרים ו/או תכנון לקוי אבל רק לעובדי המבוטח ביטוח שלא בא להחליף את האחריות המקצועית של המהנדסים ההנדסאים והאדריכלים שמתכננים המערכות.

ולכן למעוניינים בכך, קיימות הרחבות מיוחדות לכיסוי גניבת מוצרים בעת אחסונם, וכיסוי עבור נזקים שנגרמים בעת העברה, פריקה וטעינה של סחורה.

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית מיועד לספקי המערכת ומתקיניה, ומכסה אותם בגין תביעות שעיקרן רשלנות מקצועית. סעיף ביטוח אחריות מקצועית מכסה את בעלי המקצוע מפני תביעות, במידה וכאלו יוגשו כנגדם על ידי צד שלישי. הפוליסה צריכה לכסות הוצאות הגנה משפטית וכן חבויות , במידה וייפסקו  כנגדם. ככל שמדובר בבעלי מקצוע, חשוב לרכוש פוליסת ביטוח שתגן עליכם, ככל שמדובר במזמיני המערכת, חשוב לוודא שלמתקין יש ביטוח אחריות מקצועית וגם לקבלני המשנה שלו.

ביטוח חבות מוצר

סעיף זה בפוליסה רלוונטי עבור מתקינים, יצרנים, משווקים, קבלנים ויזמים.

ביטוח חבות מוצר מיועד להבטיח לבעל הפוליסה כיסוי הוצאות לחבויות שעלולות להיות מוטלות עליו בגין נזק שנגרם לצד ג בשל פגם במוצר.

ביטוח חבות המוצר מכסה נזקים שגרמו המערכות לאחר שנמסרו ללקוח (בין אם הפגם במוצר נגרם בעת יבוא, אריזה, הרכבה ו/או התקנה של המערכת). סעיף חבות מוצר מספק הגנה וכיסוי הוצאות משפטיות עקב תביעות המוגשות  כנגד בעל הפוליסה בגין נזק לרכוש או לגוף שנגרם כתוצאה ממוצר פגום לאחר שיצאו מחזקתם – במקרה של מתקיני מערכות הביטוח אינו חל במועד ההקמה אלא החל מיום המסירה ויש להחזיקו בתוקף מיום מסירת החזקה ועד תום האחריות של המתקין על פי חוק.

ביטוח צד ג

ביטוח צד ג הוא רלוונטי הן עבור מתקינים והן עבור בעלי המערכת כיוון שהוא מכסה הוצאות משפטיות בגין תביעות על נזק גוף או רכוש המוגשות על ידי צד שלישי, למשל תביעות בגין נזק שנגרם בזמן עבודות תחזוקה של המערכת, או לחלופין כבעלים של מערכת לדוגמה במקרה של פאנל שעף בעת סערה וגרם לנזק לגוף או לרכוש – זה ביטוח חובה לכל בעל מערכת ולעובדי תחזוקה – יש לשים לב שאם הגג נמצא רק תחת פיקוחו והשגחתו שבפרק זה יש חריג לחבות המבנה עליו מותקנת המערכת ונדרש לפתור את זה בחוזה מול בעל הנכס – מי לוקח אחריות ואיך מוודאים שאף חברה לא משתובבת (מגישה תביעת שיבוב) כלפי הצדדים.

ביטוח אבדן רווחים

זה לא סוד שכאשר בונים מערכת סולארית עושים חישובים רבים לגבי כמות הייצור של המערכת, עלות החשמל וההוצאות על מנת לוודא שהחזר עלות ההשקעה תרד למינימום האפשרי ככל שניתן ולכן הסעיף הזה רלוונטי עבור בעלי המערכת, הוא מעניק לבעל הפוליסה כיסוי ביטוחי לבעל העסק אשר חלה הפסקה/ירידה בהכנסותיו, או פגיעה בפעילותו השוטפת כתוצאה ממקרה הביטוח. ביטוח אבדן רווחים כולל סעיפים המפרטים מגוון רחב של תרחישים לגביהם הביטוח תקף בהתאם לסיכונים שבעל העסק רכש מחברת הביטוח.

לכן, חשוב לעבור על סעיפי הביטוח כדי לוודא שהתרחישים הרלוונטיים לעסק של המבוטח כלולים ביניהם. סעיף אבדן רווחים מבטיח לבעל הפוליסה כיסוי ביטוחי לכל אורך תקופת השיקום של העסק ועד לתקופה שנקובה בפוליסה, מן המקרה הביטוחי ועד לתיקונם ושיקומם של האלמנטים אשר נפגעו – כך שבעל מערכת סולארית שנפגעה מנזקי טבע ימשיך לקבל את ההכנסה גם לאחר שנפגעה המערכת שלו ועד שהיא משתקמת ובכך הוא מונע התארכות זמן החזר ההשקעה.

ביטוח אבדן רווחים

בנוסף לסעיפים שצוינו, כשמדובר בפוליסת ביטוח עבור מערכת סולארית ביתית, חשוב לדאוג לכיסוי ביטוחי באמצעות ביטוח המבנה בפוליסת ביטוח דירה הכיסוי הינו בגין נזקי מזג אוויר, נזקי מים, שריפה, ביטוח צד שלישי וגם עקב נזק למערכת מפריצה. ולכן לאחר התקנת המערכת על גג הבית עליכם לוודא שיש לכם ביטוח מבנה או דירה.

תנאי מיגונים/דרישות מיגון למערכות סולאריות :

חברות ביטוח רבות עומדות על ניהול סיכונים נבון ולצורך הקמה או ביטוח של מערכות סולאריות ניתן לראות מספר אמצעים להקלת הסיכון החוזרים על עצמן בין המבטחים השונים להלן מספר דוגמאות :

1. התקנת מערכת בהתאם לתו תקן ישראל

2. חיבור קולטים באמצעות ברגי "אל חלד"

3. מערכת אזעקה מחוברת למוקד טלפוני

4. מצלמות אנליטיות במעגל סגור

אישורי מהנדס

1. אישור מהנדס קונסטרוקציה על חוזק מבני וחוזק מערכת

2. אישור חברת חשמל לחיבור לרשת החשמל

3. אישור חשמלאי מוסמך למכלול המערכת ותקינותה

בדיקות

בדיקות תחזוקה שוטפת אחת לשנה

4. ווידוא יציבות הקולטים

5. בדיקת מערכת החשמל ע"י חשמלאי מוסמך , כולל רציפות הארקות של המערכת

התנאים לעיל יכולים להשתנות בין מבטח למבטח ולחדד את הדגשים לאחר בורו של סוקר מטעם המבטח

אם אתם רוצים לקבל מאיתנו הצעה לביטוח המערכת השאירו פה פרטים ונחזור אליכם בשמחה.

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי