ביטוח נאמנות ומעילות עובדים

ביטוח נאמנות עובדים- כי אף אחד לא חסין!

העובדים שלנו, אלו שאנחנו משלמים להם שכר מדי חודש, דואגים לרווחתם ולתנאי העסקה הוגנים עלולים להיות אלו שיהיו אחראיים למפולת הכלכלית בעסק שלנו.
כבעלי עסק אנחנו נוטים לראות את העובדים שלנו, כמשפחה ואנחנו באסיה ביטוח, מבינים את הקושי לראות בהם סיכון. יחד עם זאת, חשוב לשים את העסק שלנו במרכז, ולהיות מוכנים לכל תרחיש ובמקרה הזה – ביטוח נאמנות הידוע גם בכינוי ביטוח מעילות עובדים.
לא צריך להיות חובב אקטואליה מושבע, כדי להכיר היטב את פרשיית הבנק למסחר שעלתה לכותרות בשנת 2002.
באותה שנה נחשפה בבנק למסחר פרשיית מעילה בהיקף של 254,199.500 ₪ ע"י אתי אלון עובדת הבנק אשר פתחה חשבונות פיקטיביים, העמידה הלוואות ופדתה את הכספים עד שהביאה לקריסתו המוחלטת של הבנק. כשאנחנו חושבים על בנק, אנחנו חושבים על כסף ללא הגבלה, גוף חסין ועמיד מפני פגיעות כאלו, אבל קריסתו של הבנק והנזק ללקוחותיו שחשבו כך בעצמם – אדיר וכולו התחיל מפקידה אחת שהוכיחה שאף אחד לא חסין.
במקרה של הבנק למסחר, אמנם לא היה ביטוח מעילת עובדים אבל כבנק המנהל תחתיו כספי ציבור, התערבה המדינה ובנק ישראל "קנה" את החוב ובתום מספר שנים, מרבית לקוחות הבנק קיבלו בחזרה את כספם.
ביטוח מעילה

עסק קטן – נזק גדול

לא רק בנקים וחברות ביטוח או עסקים המתנהלים עם כסף מזומן, המחאות וחשבונות בנק חשופים למעילות עובדים.

ביטוח מעילת עובדים נועד כדי להגן על כל סוגי העסקים. אם למשל אתם בעלים של מפעל תפוזים, שאחד העובדים בו בכל סוף יום מעמיס על הרכב הפרטי שלו 10 ליטר של מיץ תפוזים, ומוכר אותם באופן פיראטי לספקים במשך שנים רבות, או עובדת בחנות מחשבים או טלפונים ניידים אשר נוהגת "מעלימה" סמארטפון חדש *אחד* בשווי של אלפי שקלים מדי חודש, ומציעה אותם למכירה באופן פרטי ומשלשלת לכיסה את הכסף. כדי לרכוש לעצמכם ביטוח מעילת עובדים אתם לא חייבים להיות תאגיד ענק, גם מעילות עובדים "קטנות", הנמשכות לפרקי זמן ארוכים, עלולות להביא לנזק כלכלי גדול במיוחד שלא פעם מתגלה רק בדיעבד, במרחק של שנים.

אז מה כוללת פוליסת ביטוח מעילת עובדים?

ביטוח מעילת עובדים או ביטוח הנאמנות מגן על עסקים קטנים כגדולים – את זה חשוב לזכור.
ביטוח נאמנות עובדים מעניק כיסוי למקרה ביטוח שהתגלה במועד בה פוליסת הנאמנות הייתה תקפה, וגם אם חברת הביטוח החליטה שלא לחדש את הפוליסה היא חייבת לקבל הודעות על תביעות עד שישה חודשים מתום תקופת הביטוח ובמגבלת אחריות המבטח כפי שהיא מצוינת על גבי הפוליסה.
אחד היתרונות הבולטים של ביטוח נאמנות היא האפשרות להתאים את הסעיפים בה, לצורכי העסק וסוג הסיכון הקיים בו.
ביטוח נאמנות מאפשר לרכוש גם כיסוי ממוקד, המתאים לבעלי תפקידים ייחודיים יותר, בארגונים עם רגישות גבוהה יותר ואפשרות לכלול תחת הביטוח גם את כל עובדי הארגון.

מה לא מכסה הפוליסה?

הפוליסה לא מעניקה כיסוי אם לא דווח על הזנק לחברת הביטוח, או שחלק מהמידע הוסתר ממנה שלא בתום לב. גם נזק שקרה לפני תחילת הביטוח לא מכוסה במסגרת הפוליסה, במיוחד אם ידעתם עליו לפני שרכשתם ביטוח.
במידה והתגלה נזק בעקבות מעילה ולא דווח למשטרה, האירוע לא יכוסה במסגרת הפוליסה.
חשוב להדגיש: תנאי פוליסת ביטוח בכלל ופוליסת נאמנות בפרט משתנות בין חברות הביטוח השונות, לכן חשוב לנו לקבל מכם את כל הפרטים הרלוונטיים, ולהתאים לכם את הפוליסה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם.

ביטוח מעילת עובדים מעניק רשת בטחון כלכלית גם במקרים של:

  • מעילה בכספים של עובדי החברה לרבות שליחים המקבלים כסף או עוסקים בעברתו ממקום אחד לאחר.
  • מקרים בהם התרחשה גניבה או נזק לסחורה מהעסק כאשר הפעולה התבצעה באמצעות/בעזרת העובד או באמצעותו לדוגמא: עובד בחנות תכשיטים אשר מסר את הקוד לכספת לצד שלישי אשר ביצע את הגניבה בפועל.
  • ביטוח נאמנות מכסה גם נזקים כלכלים שנגרמו בעקבות רשלנות של אותו עובד, חריגה מסמכותו או הפרה של חובתו המקצועית.
  • בנוסף מכסה הביטוח גם הוצאות עבור שחזור מסמכים רגישים או יקרי ערך של העסק, אשר נגנבו או הושחתו בכוונת זדון ע"י העובד.
  • מעילה של מנהלי כספים בחברה למטרות רווח אישי.
  • במקרה שהעובד מעל וגרם לנזק בזדון ובמתכוון במטרה לפגוע בחברה.
לסיכום:
פשוט מאוד להבין את החשיבות של ביטוח נאמנות עובדים בארגון שלכם: אם אתם מעסיקים עובדים, את חשופים לנזקים בגין מעילה או פגיעה במוניטין שלכם וכאמור, אף אחד אינו חסין. גם אם העובדים שלכם עוברים בפתח העסק שלכם כבר שנים, רקדתם איתם בחתונה שלהם, הם כיבדו אתכם בברית של הבן שלכם – חשוב להפריד ולהגן על עצמכם ועל העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
לא יודעים איזה כיסוי בדיוק יתאים לכם ? מתלבטים אם זה בכלל רלוונטי ? דברו איתנו ואנחנו נשמח להעניק לכם מידע מקצועי, שירות מהיר בדרך אל ביטוח הנאמנות הנכון ביותר עבורכם.
אנחנו כאן בשבילכם – ונשמח להיפגש.
לקביעת פגישה התקשרו073-737-7777 ונשמח לעמוד לרשותכם.  הקפה עלינו 

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי