ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים, הנדסאים ובודקים

מהנדסים לכם אחריות מקצועית – ביטוח אחריות מקצועית וביטוח צד שלישי למהנדסי והנדסאי מכונות וחשמל גם לבודקי מתקני הרמה, בודקי מעליות ובודקי קולטי אוויר

בשנים האחרונות ענף הבניה ממשיך לתפוס את הכותרות ולגבות עוד ועוד קורבנות, חלקם עובדי אתרי הבנייה והעבודה השונים וחלקם הלא קטן גם עוברי אורח תמימים. מנוף שנפל במהלך ימים סוערים בחורף, שער חשמלי כבד שלא נבדק כראוי ומחץ נוסעת ברכב בדרכה אל החניון מתקן הרמה שקרס, מדחס שהתפוצץ כל אלו ועוד מקרים שקורים בתדירות גבוה אך אינם כ"כ מוכרים אלו ועוד.

למרות כל המקרים, ודאי תופתעו לשמוע כי לא מעט מהנדסי והנדסאי חשמל ומכונות, אשר מתמחים בתחומי ייחודיים אלו כבודקי מתקני הרמה, כבודקי מעליות, וכבודקי קולטי אוויר, עדיין "מועדים" בכל הנוגע לבטיחות "מועדים" בכל הנוגע לבטיחות בעבודה וכשמגיע רקע האמת –  כבר מאוחר מדי.

 ומה אומרת הסטטיסטיקה?

ובכן, על פי מחקר מקיף שנערך על ידי משרד התמ"ת בנושא תאונות עבודה בקרב מהנדסי מכונות ובודקי מתקני הרמה – 36% מהתאונות קורות באשמת הגורם האנושי. יחד עם זאת, המחקר מוכיח כי ככל שהעובד מיומן יותר בעבודתו, כך הסיכוי שלו לגרום לתאונה מסוג זה-פוחת משמעותית. ב-32% מהתאונות היו מעורבים מנופים ומלגזות, וב-23% מהמקרים, העובדים הגורמים לתאונה כלל לא הוסמכו להפעיל את אותו מתקן הרמה. המספרים המדוברים, גבוהים מאוד, גבוהים מדי ואתם לא הייתם רוצים למצוא את עצמכם בלב פרשה שכזו ואם חלילה כן? ביטוח אחריות מקצועית וצד שלישי לבודקים , זה לא שלב שאתם רוצים לדלג מעליו בעסק ובקריירה שלכם. תסמכו עלינו.

ביטוח אחריות מקצועית יועצים

ביטוח אחריות מקצועית לבודקי מתקני הרמה – כי האחריות שלכם לבדוק

כאנשי מקצוע בתחום מורכב כל כך ומלא בחוקים יבשים המצריכים מכם להיות הכי טובים, הכי מעודכנים והכי בטוחים – חשוב מאוד לדעת מה אומר החוק ואיפה עובר הגבול בין האחריות שלכם לאחריות של חברת הביטוח. כולם יודעים שפקודת הבטיחות בעבודה מדבר על מקומות עבודה אך כיום ישנה דרישה לקבלת אישורים לא רק ממקומות אלו – מה קורה אז ?  ומה לגבי ציוד שמגיע לשטח בינלאומי, לנמלי ים או נמלי תעופה ? האם פוליסת הביטוח שלכם מחריגה או מגינה עליכם במקרים אלו ?

"אביזר הרמה" במקרה של ביטוח אחריות מקצועית לבודקי מתקני הרמה, בודקי מעליות, מתקני אוורור ומהנדסי מכונות מוגדר בתוקף הפקודה כהתקן כלשהו המשמש במישרין או בעקיפין לחיבור עומס בדרך שאינה דרך קבע למשל: ווים, שרשראות, אנקולים, מלקחות ומנעולי סבב. כל אחד מאביזרי ההרמה האלו הופכים להיות האחריות שלכם מרגע כניסתם לאתר העבודה שלכם ולכן – השימוש בהם חייב להיעשות אך ורק לאחר בדיקה וידיעה כי הם עצמם תקינים לשימוש וכי המפעילים שלהם בשטח בקיאים בהפעלת המכונות השונות והשימוש באביזרי ההרמה השונים. אם במהלך העבודה שלכם, הייתם יסודיים והקפדתם על תקינות כלל הציוד באתר העבודה – אתם יכולים להיות רגועים, אבל לא שאננים. גם העובדים המקצועיים ביותר עלולים לטעות, והציוד האיכותי ביותר עלול לקרוס ברגע האמת מבלי שיש לכם שליטה עליו. בדיוק מהמקום הזה נולד הצורך להגן על מהנדסי והנדסאי המכונות בודקי מכונות ההרמה, בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית ייעודית מתואמת אישית לתחומם.

מרולדין ועד הר הרצל – כל הסיבות לרכוש ביטוח אחריות מקצועית למהנדסי מכונות ובודקי מתקני הרמה

בשנת 2007 לאחר שרכש את סניף רולדין בעיר רעננה, מצא את עצמו גיל ותורי כבעלי הסניף במרכזה של פרשת גרימת מוות ברשלנות. בסניף הותקנה מכונת הרמה שנועדה לסייע בהרמת סחורה מקומה מספר 1 לקומה השנייה. את המכונה הפעיל אחד מעובדי המאפייה שלא הוסמך לתפעל את המכונה ולא הכיר את החלקים בה. בשנת 2008 אחת מעובדות המאפייה איריס מנצור ז"ל, ביקשה ממפעיל המתקן להרים אותו על מנת שתוכל להניח עליו מגשים להעלאה לקומה העליונה. ברגע זה, מפעיל המכונה שלא הכיר את החלקים הנדרשים להפעלה שלה באופן תקין – לא הבחין כי החיבור בין מתקן ההרמה לאנקול נשחק ואינו תקין להפעלה. מפעיל המכונה לחץ על הכפור להרמה מעלה, בזמן שהמנוחה מכניסה את ראשה אל תוך פיר מתקן ההרמה. באותו הרגע, סל ההרמה התנתק מהאנקול ומחץ למוות את איריס מנצור ז"ל.

המקרה המצער של מותה של איריס מנצור, הוא אחד מתוך מאות מקרים שנגרמו מרשלנות מקצועית טהורה ויכלו להימנע אילו רק כל הנוגים בדבר היו מקפידים על תוקף הפקודה לצורך הפעלת ציוד מסוג זה.

את הנעשה אמנם אין להשיב, ותאונות וטעויות עוד יקרו. אז אמנם אנחנו לא יכולים למנוע אותן עבורכם, אבל את הנזקים הכלכליים והתדמיתיים שיגמרו כתוצאה מהן? אנחנו בהחלט יכולים למזער. עשרות מהנדסים והנדסאים ולמעלה מ-15 שנים שאנחנו באסיה פתרונות ביטוח מציעים פתרונות מקצועיים בעולמות הביטוח השונים, עם התמחות בביטוחי אחריות ורשלנות מקצועית וביטוחי צד שלישי. אנחנו מזמינים אתכם לקחת את העסק והקריירה שלכם ברצינות, בדיוק כמו שאנחנו מתייחסים לסיכון, לא מציעים לכם להסתכן ברכישת פוליסה שאינה מתאימה, אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ איתנו ללא כל התחייבות מצידכם.

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי