ביטוח דוכני מזון – הכיסוי שישאיר טעם טוב

ביטוח דוכני מזון

מדוע צריך ביטוח דוכני מזון

אולמות אירועים, מסעדות יוקרה או פועלים, פאבים המגישים מזון ויצרניות מזון לחברות וארגונים– כל אותם עסקים אמנם שונים באופן הגשת המזון שלהם אך המשותף לכולם הוא הסיכון בדרך זו או אחרת, שמולו אתם כבעלי עסק עשויים להיות חשופים.
למעשה, דוכן הוא עסק לכל דבר ועניין, שחייב לעשות ביטוח עסק כמו כל עסק אחר

אומנם לפעמים  ישנה נטייה להקל ראש כיוון שחלק מאותם דוכנים פועלים בצורה פיראטית מתוך רכב פרטי בתוספת מפת שולחן ובקבוקי רטבים שאינה דורשים את עלויות התקורה היקרות שיש לעסקים כמו מסעדות (לדוגמה שכירות, דמי ניהול, מיזוג, כיסאות, שכר מלצרים וכיוב').  אבל בפועל למעשה הסיכון זהה לחלוטין – כל עסק כזה חייב ביטוח חבות מעבידים, ביטוח רכוש וביטוח אחריות כלפי צד ג' וחבות המוצר

במאמר זה נתמקד בסיכונים הכרוכים בהפעלת עסק ללא ביטוח דוכני מזון – ביטוח חבות המוצר וביטוח אחריות כלפי צד שלישי עם ביטול חריג חבות המוצר.

הביטוח שישמור על עתידכם הכלכלי- ביטוח דוכני מזון

כדי להגן על עצמכם מפני טעמה המר של תביעת ביטוח, חשוב להכיר מקרוב את שני הכיסויים הביטוחיים אשר עלולים להציל אתכם ממפולת כלכלית כתוצאה מתביעות ענק של לקוחות מכל סוג שהוא.לכל אחד משני הכיסויים הנ"ל ישנן מגבלות (בדיוק כמו במסגרת כל פוליסת ביטוח) אך ההבדל העיקרי בין שניהם היא ה"טריגר" – מקרה הביטוח בגינו ניתן להפעיל את הפוליסה או למעשה החלק שלא מכוסה – והוא החזקה שבה נמצא מוצר המזון בגינו אתם כבעלי עסק מבוטחים.

אז מה זה אומר? בואו ניקח לדוגמא את דוכן הפלאפל השכונתי שאתם כל כך אוהבים. בדוכן הפלאפל הוותיק אמנם ניתן למצוא דלפק קטן וכיסאות לשבת ולחטוף על הדרך מנת פלאפל. במקרה של אותו דוכן, חלק מהלקוחות מגיעים דווקא לקנות את הארוחה שלהם בTake away, לאכול בבית או במשרד.

הפלאפל שהוכן מחומרי הגלם הטובים ביותר והונח בתוך פיתה טרייה, נאכל בבית העסק שלו או בקרבת מקום המוגדרת כך בפוליסה, או לחלופין יצא מחזקתכם כבעלי העסק/ייצרני המזון והשליטה על מה שיקרה מהרגע הזה – לא נותרת בידיים שלכם. כבעלים של הדוכן או לצורך עניין כל מסעדה אחרת, קיימות שתי פוליסות המעניקות כיסויים שונים. האחת – ביטוח אחריות צד שלישי ליצרני או משווקי מזון טרי שכוללת כיסוי לנזק שהרעלה לדוגמה שהלקוח עלול לקבל אם בטעות המוצר לקוי, וביטוח חבות המוצר  אשר לכאורה  מעניקים הגנה זהה לאותו הסיכון – אך ההבדל ביניהם הוא מהותי – וההבחנה ביניהם היא האם המוצר יצא מחזקת בעל העסק או לא.

להלן ההבדלים :

ביטוח חבות המוצר – במקרה הזה, הביטוח מעניק לכם כיסוי ביטוחי כאשר מדובר במקרה ביטוח שארע לאחר צאת המוצר מחזקת העסק שלכם.

ביטוח צד ג' כולל ביטול חריג חבות המוצר – כאן, מעניק הכיסוי הביטוחי הגנה במקרה נזק בו המזון נמצא בחזקת המבוטח (מקום הממכר או כזה המוגדר כך בפוליסה).

את המתכון המנצח לפלאפל יש לכם, אבל מה המתכון לפוליסה הטובה ביותר?

נתחיל בזה שאנחנו כאן בדיוק בשביל זה. ועכשיו ננסה להסביר: נקודת המוצא שלכם כבעלי עסק חייבת להיות שביטוח צד ג' הכולל תחום גבול אחריות סביר יחסית בהתאם לסוג הפעילות הוא בגדר חובה 2 מיליון ש"ח ומעלה אבל – הוא לחלוטין אינו מספק הגנה מלאה בקרות מקרה ביטוח צריך לתקן אותו כך שיתאים להרחיב אותו ולהוסיף רכיבים – את זה אנחנו נעשה.

איפה פוגש אתכם הסיכון?

כבעלי עסק לייצור או שיווק מזון, הסיכונים אליהם אתם חשופים רבים ומגוונים. אם נוציא מהמשוואה הרעלות קיבה בשל אחסון לא תקין של חומרי הגלם, או חיידקים שונים. אם המנה אינה לטעמו של הלקוח שלכם, הפוליסה לא באמת תוכל לעזור לכם או לא, במקרה הזה פשוט תחליפו את המנה. הסיכון האמיתי הוא במקרים בהם לקוח עלול למצוא במנה שלו גוף זר, חרק שהשתרבב לו אל הצלחת או רסיסי זכוכית שנחתו בתוך הסלט כתוצאה מצלחת שנשברה בקרבת משטח העבודה.

מקרה של גוף זה יכול גם הוא לגרום לנזק פיזי, שן שנשברה או חתך וכדומה אבל הסכנה האמיתית היא במקרים כמו רגישויות למזון כמו אלרגיה לבוטנים, חלב ועוד. במקרה כזה מדובר בנזק מסכן חיים, ובמידה והסועד וידא מול המלצר שלכם כי המנה אינה מכילה רכיבים אלרגניים וקיבל מידע מוטעה שסיכן את חייו, כאן חברת הביטוח נכנסת בנעליכם כמבוטחים בעלי ביטוח דוכני מזון ונושאת באחריות במקרה של תביעה שכזו.

מסעדת שף לצורך העניין, מגישה לסועדים שלה מזון שבושל בתוך המסעדה, ובמקרה כזה נשמע לכאורה שביטוח צד ג' למשווקי מזון הוא הכיסוי הטוב ביותר שכן כל נזק שייגרם מהמזון יקרה ככל הנראה במהלך שהות הלקוח בחזקת המבוטח (בתוך המסעדה עצמה).  אבל מה אם הלקוחה לא סיימה את המנה שלה ומבקשת לארוז אותה ולהמשיך בבית והנזק שנגרם לה קרה מחוץ לגבולות העסק? או מה אם כמו במקרה של דוכן פלאפל או דוכן נקניקיות נייד בגני התערוכה שם הלקוחות משלמים וממשיכים אל היעד הבא עם המזון שרכשו אצלכם?

המסקנה: פוליסת ביטוח דוכני מזון המשלבת גם כיסוי לצד ג' וגם חבות המוצר היא הפוליסה הנכונה עבור מרבית עסקי המזון, והיא זו שתעניק לכם את רשת הביטחון ברגעים הלא צפויים של החיים.

אם גם אתם בעלים של עסק לייצור, שיווק ממכר או הגשת מזון ואתם עדיין מעט מבולבלים לגבי הכיסוי הביטוח, הסיכונים אליהם אתם חשופים ועוד – אנחנו כאן בדיוק בשביל זה. אסיה פתרונות ביטוח מעניקה מעטפת הגנות מותאמת אישית לבעלי עסקים במגוון תחומים וביטוחי אחריות וחבויות הם בהחלט המגרש הביתי שלנו. אנחנו מזמינים אתכם להרים טלפון, להגיע ולהתייעץ ליהנות משקט נפשי בבית העסק שלכם על ידי רכישת פוליסת ביטוח בדיוק מהסוג שאתם צריכים, לא יותר ולא פחות.

עקבו אחרינו:

צרו קשר:

כתבות ומאמרים:

מאמרים נוספים

ביטוח דירקטורים - אסיה ביטוח

ביטוח עסקים קטנים

העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הם מקדמים מוביליות חברתית, מספקים מקומות עבודה חיוניים בפריפריה ומעודדים יזמות וחדשנות. על אף כלל היתרונות שהם

מה בא לכם לחפש ?

הפרטים נקלטו בהצלחה!

נציגנו יצרו עמכם קשר הקדם האפשרי